رشد ۵۴ درصدی ورود مسافر نوروزی به گیلان

جهانی از رشد ۵۴ درصدی ورود مسافر نوروزی به گیلان خبر داد و گفت: از۱۶ اسفند تاکنون تعداد هشت میلیون و ۴۹۷ هزار و ۱۳۶ نفر مسافر از طریق مرزهای زمینی و هوایی وارد استان گیلان شدند.

ولی جهانی - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان - در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آماری از میزان ورود گردشگران نوروزی به گیلان طبق گزارش ستاد هماهنگي خدمات سفر استان ارائه داد و اظهار داشت: طی روزهای ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ الی پنجم فروردین ۱۴۰۲ تعداد یک میلیون و ۳۸۷ هزار و ۵۲ دستگاه خودرو وارد گیلان شده و یک میلیون و ۱۳۵ هزار و ۱۸۹ دستگاه خودرو از استان خارج شده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان تعداد مسافران ورودی از طریق مرزهای زمینی و هوایی به استان را هشت میلیون و ۴۹۷ هزار و ۱۳۶ نفر ذکر کرد و گفت: آمار مسافران ورودی به گیلان تا این تاریخ و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته  دارای رشد ۵۴ درصدی است.

 

جهانی در مورر آمار مسافران اقامت كننده در استان گیلان هم ابراز داشت: طی روزهای ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ الی پنجم فروردین ۱۴۰۲ تعداد شش میلیون و ۶۹۹ هزار و ۱۹۴ نفر  - شب در مراكز اقامتي ثابت و موقت استان گیلان اقامت داشتند که این آمار هم از رشد ۱۱۹.۴۱ درصدی برخوردار بوده است.

 

وی تعداد گردشگران خارجی اقامت کننده در مراکز اقامتی استان گیلان را ۲۵۹ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار هم دارای رشد ۷۵ درصدی بوده همچنین گردشگران ورودی به گیلان دارای ملیت آذربایجان، روسیه، پرتغال، ترکیه، عراق، افغانستان، مغولستان، ازبکستان، چین، هند، لبنان و کره می باشند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان ادامه داد: درصد اشغال تخت تأسيسات اقامتی ثابت تحت پوشش این اداره کل ۱۱۶.۵۴ درصد بوده از طرفی تاکنون ۴۸۳ مورد بازدید نظارتی شامل ۱۵۰ مورد تشویق ، ۸۶ مورد تذکر و ۴۴ تذکر کتبی از تاسیسات گردشگری استان گیلان انجام شده است.

 

جهانی خاطرنشان کرد: تعداد بازدیدکنندگان از موزه ها، بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری استان گیلان ۳۷۹ هزار و ۷۷۶ نفر بوده که در این بخش هم با یک رشد ۸۲.۷۷ درصدی مواجه بوده ایم.

کد خبر 1259023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha