جشنواره نوروزی «بهشت ماندگار» در تبریز برگزار می‌شود

جشنواره نوروزی تبریز بهشت ماندگار، از اولین روز فروردین در ورودی مجموعه ائل‌گلی گلی تبریز آغاز شده و تا سیزده فروردین هر روز با یک عنوان برگزار می شود.

امیر نصیربیگی، رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آذربایجان شرقی اظهار داشت: جشنواره نوروزی تبریز بهشت ماندگار، از اولین روز فروردین در ورودی مجموعه ائل‌گلی گلی تبریز آغاز شده و تا سیزده فروردین هر روز با یک عنوان برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که این جشنواره پس از پایان تعطیلات نوروزی، تحت عنوان  جشنواره «افطارلیق» تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد شد،گفت: برنامه های متنوع قرآنی، تواشیح، نمایش، موسیقی زنده از جمله برنامه‌های اصلی این جشنواره است که هر روز از ساعت ۲۰  به مدت دو ساعت آغاز می‌شود.

نصیربیگی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان ای‌که در تعطیلات نوروزی ۱۷ هزار نفر از موزه های شهرداری تبریز دیدن کردند، افزود: این تعداد بازدید از سوی شهروندان و گردشگران نوروزی با حضور در موزه‌های شهرداری تبریز به ثبت رسیده است که در میان آنها موزه شهر واقع در عمارت میدان ساعت در ردیف پربازدیدترین ها قرار دارد.

وی اظهار کرد: خانه موزه علی موسیو و خانه موزه استاد شهریار نیز در رده های بعدی بازدیدکنندگان در ایام تعطیلات نوروز قرار داشته و با استقبال گسترده از سوی شهروندان و مهمانان نوروزی روبرو شده اند.

نصیربیگی ادامه داد: موزه‌های شهرداری تبریز شامل موزه شهر در عمارت ساعت، خانه موزه علی موسیو و خانه موزه استاد شهریار شاهد استقبال و حضور مخاطبان خود بود و یکی از پرکارترین روزهای خود را تجربه کردند طوری که به عنوان یکی از محبوب‌ترین نقاط دیدنی‌ تبریز شناخته شدند.

وی با قدردانی از تلاشگران فرهنگی‌ شهر تبریز، گفت: موزه‌های شهرداری تبریز به دلیل استقرار نمایشگاه های صنایع دستی، برگزاری برنامه‌های متنوع جشنواره نوروزی "بهشت ماندگار"، اجرای برنامه‌های زنده هنری، شاد و امکان آشنایی با هنرها و هنرمندان شهر، شاهد حضور علاقمندان به این حوزه بوده و بسیاری از گردشگران، بخشی از سوغاتی‌ و هدایای نوروزی خود را از این محل‌ها تهیه می کنند.

نصیربیگی با اشاره به اینکه این حجم حضور و بازدید گردشگران با وجود هوای نسبتا سرد تبریز در روزهای سپری شده از تعطیلات نوروزی اتفاق افتاده است، یادآور شد: گردشگران نوروزی و شهروندان تبریزی بخشی از تبریزگردی خود را به این محل‌ها اختصاص می دهند.

به گفته وی موزه شهر در عمارت ساعت، خانه موزه علی موسیو و خانه موزه استاد شهریار همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۳۰ دقیقه قبل از اذان مغرب به صورت یکسره و به شکل رایگان خدمات می دهند.

کد خبر 1259068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha