شاهد رشد ۳ برابری تولید در ۱۴۰۱ بودیم/ ورود ۳ هزار شغل به چرخه اشتغال  و تولید در ۱۴۰۱

اعلمی از رشد ۳ برابر در حوزه های تولید مبتنی بر دانش بنیان خبر داد و گفت: ۳ هزار شغل در سال ۱۴۰۱ وارد چرخه اشتغال و تولید شده است.

مرتضی اعلمی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزای شبستان در مورد تحق شعار سال رشد تولید و سهم اتکا در تحقق این شعار گفت: شعار سال برای سازمان اتکا فرمان سال محسوب می شود و برای اینکه بتوانیم این شعار را محقق کنیم در حوزه های تولیدی رشد سه برابری مبتنی بر حوزه های دانش بنیان را داشتیم.

 

وی افزود: اثرات فعالیتهای اتکا در تولید قابل ملاحظه است و در حوزه های محصولات اصلی کشاورزی و دامپروی و مصنوعات و صنایع تبدیلی و سایر کسب و کارها رشد ۳ برابری نسبت به سال گذشته را تجربه کردیم.

 

رییس هیات مدیره اتکا اظهار کرد: در موضوع رونق  ولید و اشتغال زایی 3 هزار شغل به چرخه اشتغال اضافه کردیم و در سال 1401 از 7 هزار شغل به 10 هزار شغل ارتقاء یافتیم.

 

اعلمی تصریح کرد: همچنین 100 هزار شغل به طور غیر مستقیم وارد چرخه اشتغال آفرینی کشور شد و در ادامه کار و در شرایطی که در برخی نقاط کشور مشکلات ناشی از کمبود  کالا را مشاهد می کنیم اما در اتکاء این مشکلات به حداقل رسیده  است و تجلی فعالیت های همکاران در اتکا در وفور کالاهای مختلف و مورد نیاز مردم قابل مشاهده است.

 

وی گفت: در استقبال از ماه رمضان و پاسخگویی به نیاز مردم هم در خصوص کالاهای مصرفی در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

 

وی در مورد سهم اتکا در ارتباط با شرکت های دانش بنیان با بیان اینکه با 100 شرکت دانش بنیان در ارتباط هستیم، خاطر نشان کرد: در ارتباط با شرکت های دانش بنیان و شعار سال گذشته نیز قرار دادهایی با این شرکت ها منعقد شده است و از ابتدای سال گذشته این شرکت ها شناسایی و قرار دادهایی در موضوعات مورد نظر با آنها منعقد شد و تلاش کردیم در این قراردادها فاصله ایده تا محصول را کوتاه کنیم و محصولات با قیمت مناسب و سرعت بیشتر به دست مصرف کننده برسد و در برنامه ریزی های بعدی در مورد افزایش کیفیت و میزان ظرفیت تولید برنامه های مدونی در دستور کار قرار دارد.

 

 

کد خبر 1259117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha