برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم در بیش از ۷۰ درصد مساجد همدان

حجت الاسلام حیدری گفت: به مناسبت فرا رسیدن ماه ضیافت الهی ماه نزول قرآن مراسم جزء خوانی قرآن کریم در طول ایام ماه مبارک رمضان در ۷۰ درصد مساجد همدان در حال برگزاری است.

حجت الاسلام محمد علی حیدری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان همدان گفت: به مناسبت فرا رسیدن ماه ضیافت الهی ماه نزول قرآن مراسم جزء خوانی قرآن کریم در طول ایام ماه مبارک رمضان در  70 درصد مساجد همدان  در حال برگزاری است.

 

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان با بیان اینکه یک هزار و 700 مسجد در استان همدان  وجود دارد ، افزود:  از کلیه مردم ولایت مدار و قرآن دوست  استان همدان دعوت  می شود  در این مراسم معنوی شرکت داشته باشند.

 

وی  با بیان اینکه زمان جزء خوانی قرآن  کریم در مساجد متفاوت است، اظهار داشت:  به عنوان مثال در مسجد  عباسیه کوچه مشکی همدان زمان جزء خوانی بعد از نماز صبح است و در مسجد زینبیه و کمال آباد و همچنین اکثر مساجد جزء خوانی ساعت 5 عصر است. 

 

وی ادامه داد: همچنین مراسم جزء خوانی ویژه بانوان جلسات قرآنی اکثر ساعت 10 صبح در مساجد و حسینیه ها  در حال برگزاری است.

 

حجت الاسلام حیدری همچنین عنوان کرد : در برخی مساجد توسط کمک های مردمی افطاری ساده نیز به نمازگزاران داده می شود.

 

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد همدان گفت: مهمترین راه رونق بخشی به مساجد و رسیدن به مساجد طراز اسلامی میدان دادن به جوانان و نوجوانان در مساجد و در فعالیت های مساجد است.

 

حجت الاسلام حیدری بیان کرد: راه دوم این است که توسط هیات امناء و امام جماعت کارکرد مسجد  در کنار نماز  و عبادت تبدیل به مباحث فرهنگی ، اجتماعی  و حل مشکلات و مسائل محله شود.

 

 

 

 

کد خبر 1259121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha