بن بست اندیشه و کُنش عقلانی جامعه غرب در گذر از چه باید کرد

جامعه شناختی امروز جامعه غرب به ویژه رژیم اسرائیل نشان می دهد که آنان هیچ ذهنیتی از آزادی معنا دار انسان نداشتند که اگر معنای حقیقی آزادی که کمال معرفتی انسان است را درک کرده بودند این چنین دست به هبوط انسان نمی زدند.

خبرگزاری شبستان - البرز؛ مهدیه دانایی: بن بست اندیشه و به تبع آن بن بست کنش عقلانی جامعه غرب در گذر از چه باید کرد و چه می توان کرد، حکایت از بن بست اندیشه مادی گرایی است که در مقابل معنویت به نام رنسانس دینی ظهور کرده است.

 

اندیشه مدعی حقوق بشر غرب در این بن بست اندیشه گرفتار اجرای دائمی خشونتی شده است که بسیاری از فجایع سیاسی، اچتماعی در جامعه امروز به ویژه در منطقه خاورمیانه را به واسطه سیاست رهبران خود اعم از نتانیاهو، اوباما، بایدن و ... رقم زده است.

 

اندیشه مدعی روشنگری غرب، نازیسم، فاشیسم و ... را جریان سازی کرد چرا که نتوانست با درک جایگاه مکاتب اندیشه محور و عقل گرا خود را مدیریت کند.

 

جامعه شناختی امروز جامعه غرب نشان می دهد که آنان هیچ ذهنیتی از آزادی معنا دار انسان نداشتند که اگر معنای حقیقی آزادی که کمال معرفتی انسان است را درک کرده بودند این چنین دست به هبوط انسان نمی زدند.

 

قدرمسلم، موج شورش و اعتراض های معترضان در فرانسه، حقیقتی از آشفتگی سیاست های اروپایی را نشان می دهد ولی تصویر دیگر از آشوب های خیابانی اسرائیل که البته از سال ۲۰۱۸ درگیر این مسئله شده است و در جریان انتخاب های سراسری دولت و پارلمان این رژیم آغاز شده است، قابل تأمل است.

 

بنابر اطلاع رسانی رسانه ها، ماهیت و هدف اعتراض ها در سرزمین های اشغالی توسط رژیم اسرائیل، موج اعتراض ها رو به فزونی است و حتی سفرهای متعدد نتانیاهو و شرکای اسرائیلی اش به دیگر کشورهای منطقه و جهان با هدف پشت سر گذاشتن این آشوب ها به سرانجام نرسیده است.

 

امواج بحران بست اندیشه هر روز بیش از روز گذشته بر دولت نتانیاهو می تازد و این در حالی است که دیگر هم پیمانان او از این وضعیت مبرا نیستند.

 

این آشوب ها وضعیت سیاسی امنیتی اسرائیل را مورد هجمه قرار داده است و از طرف دیگر دولت دموکرات بایدن تا به امروز از پدیرش و دعوت نتانیاهو خودداری کرده است و این مطلب به نوبه خود در تاریخ رژیم اسرائیل و ایالات متحده آمریکا بی سابقه است.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1259191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha