جوامع بشری تشنه معنویت هستند

آیت‌الله فلاحتی گفت: امروزه جوامع بشری تشنه معنویت هستند و تمام این چیزهایی که تبلیغ می‌شود اعم از زندگی بدون فرزند، زندگی در کنار سگ و سایر حیوانات برای آن است که بشر از معنویات فاصله گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی - نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت- شامگاه سه‌شنبه(۸ فروردین) در جلسه تفسیر آیه ۳۵ سوره احزاب دررشت اظهار داشت: این آیه به بیان ۱۰ ویژگی و صفت مردان و زنان پرداخته و در پایان می‌فرماید مردان و زنانی که از این ویژگی‌ها برخوردارند، خدای متعال برای آنها اجر بزرگی را آماده کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه آیه ۳۵ سوره احزاب تنها آیه‌ای است که به این گستردگی صفات زنان و مردان را ذکر کرده است تصریح کرد: اسلام آوردن از جمله این ویژگی‌هایی است که برای زنان و مردان بیان شده و کسی که در اسلام شهادتین را بگوید احکام اسلام بر او جاریست.

 

آیت‌الله فلاحتی اذعان کرد: حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) در خطبه ۱۵۲ نهج‌البلاغه می‌فرماید خداوند راه و روش و برهان‌های اسلام را در کتاب و سنت بیان فرموده و در جایی دیگر آمده اسلام هم برای مسلمانان و هم برای تمام انسانها پیام آور آرامش است.

 

امام جمعه رشت عنوان کرد: در روایتی به نقل از کتاب نور الثقلین صفحه ۲۰۸ آمده حضرت محمد(ص) فرمودند مسلمان کسی است سایر مسلمانان از زبان و دست او در امان هستند زیرا چیزی به غیر از زبان و دست انسان را سرنگون نمی‌کند فلذا انسان باید در زندگی خود مراقبت بسیار زیادی داشته باشد.

 

وی یادآور شد: در همین راستا و در خطبه ۱۶۷ نهج‌البلاغه آمده حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) می‌فرمایند مسلمان کسی است که سایر مسلمانان از دست و زبان او در امانند مگر در جایی که او برحق باشد. 

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان اضافه کرد: از جمله ویژگی‌های مسلمان این است که در کنار مردم چه مسلمان و چه غیر مسلمان به دستورات داده شده عمل کند، اما وقتی نگاه می‌کنیم غالب ما مسلمان پایبندی کمی به دستورات داریم.

 

آیت‌الله فلاحتی ابراز داشت: مسلمان باید به گونه‌ای زندگی کند که همسایگانش از او آزار نبینند حتی اگر پرنده‌ای در خانه دارد که سر و صدای آن همسایگان را آزار می‌دهد باید از نگهداری آن پرنده اجتناب کند.

 

امام جمعه رشت نگهداری سگ در خانه توسط برخی را هم مورد اشاره قرار داد و ضمن نکوهش چنین عملی افزود: نگهداری سگ در خانه دنباله روی از فرهنگ غربی است و غربی‌ها چنین فرهنگی را ترویج می‌کنند.

 

وی عنوان کرد: در سوره حجرات آیه ۱۳ خداوند متعال در پاداش، اجر و تقرب به خدا هیچ امتیازی را بین زن و مرد قائل نشده است و این همان منشور امت اسلام است که بسیاری از دشمنان اسلام نسبت به بیان آن خودداری می‌کنند. 

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان کمال و معنویات را همان چیزی که در زندگی، انسان را اشباع و سیر میکند ذکر کرد و گفت: امروزه جوامع بشری تشنه معنویت هستند و  تمام این چیزهایی که تبلیغ می‌شود اعم از زندگی بدون فرزند، زندگی در کنار سگ و یا زندگی در کنار سایر حیوانات برای آن است که بشر از معنویات فاصله گرفته است.

 

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه بشر امروزی بر سر دو راهی گیر کرده است خاطرنشان کرد: بشر نمی‌داند معنویتی که روح و روان او را رامش می‌دهد چیست و نمی‌داند، کجا باید برود و سختی کار پیامبران الهی این بود که بشری تربیت کنند که ناکجا آباد را از کجا آباد تشخیص بدهند.


 

کد خبر 1259312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha