لزوم امام شناسی انقلاب اسلامی/تاریخ سیاسی کشور باید برای نسل جوان تشریح شود

زاهدی با تأکید بر اهمیت امام شناسی انقلاب اسلامی که در اوج طوفان ها ایستاد؛ گفت: تاریخ سیاسی کشور به ویژه در ۵۰ سال اخیر و به خصوص از بهمن ۵۷ تا بهمن ۵۸ به خوبی برای نسل جوان تشریح نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدمهدی زاهدی، چهارشنبه (۹ فروردین) در مراسم گرامیداشت روز جمهوری اسلامی که با حضور مسئولین و اقشار مختلف مردم در میدان عاشورا برگزار شد؛ گفت: محققان در باب فرمایشات امام کم کاری کردند تا نسل جوان و نوجوان بداند چگونه پرچم این نظام برافراشته شده است.

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فرامین امام مهم است اگر ما معتقدیم ولایت مطلقه فقیه انقلاب را به ثمر نشسته، پاسداری کرده و نهال آن را تبدیل به درخت تنومندی کرده است؛ پس جوان و نوجوان ما باید بداند چه بر انقلاب گذشته تا به اینجا رسیده است.

 

وی یکی از نخستین فرامین امام(ره) برای شروع کار تشکیلاتی انقلاب را تشکیل شورای انقلاب عنوان و بیان کرد: در آن موقع جریانات سیاسی جدی متمایل به شرق و غرب و هم جریانات مسلح شبیه چریک های فدایی خلق و مجاهدین خلق و هر کدام با گرایش ها و اهداف خاص برای تشکیل حکومت پس از سقوط پهلوی وجود داشت.

 

زاهدی ادامه داد: اما وقتی امام فرمان تشکیل شورای انقلاب را صادر کردند موجی از خوشحالی در مردم فهیم و بصیر و انقلابی اتفاق افتاد که فهمیدند رهبران انقلاب در برنامه ریزی ها برای آینده پس از دوران پهلوی کار تشکیلاتی کردند و این باعث عصبانیت جریان های غربگرا و شرق گرا منافقین را به همراه داشت اما جرأت مقابله با آن را نداشتند و سعی کردند شورای انقلاب را به انحراف برده و با انزوا بکشانند اما امام(ره) ایستاد و خط مشی داد و دولت موقت را تشکیل دادند که ضربه دیگری به آنها زد و فهمیدند امام(ره) تشکیلاتی تر و شجاع تر از آن است که فکر می کردند.

 

وی با بیان اینکه تشکیل دولت موقت با جبهه گیری جدی رژیم منحوس پهلوی مواجه شد و بختیار ملعون اطلاعیه صادر کرد و... اما امام دستور داد برای رفراندوم برنامه ریزی شود؛ سپس به چرایی حمایت امام از ارتش پرداخت و گفت: پرچم های متعددی آمد اما امام برای ماندن ارتش ایستاد و ارتش هم ۴۸ هزار شهید داد از جمله شهیدانی چون سپهبد قرنی، سپهبد صیاد شیرازی، فکوری و... که به آن افتخار می کنیم.

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت امام شناسی انقلاب اسلامی که در اوج طوفان ها ایستاد؛ افزود: امام به موازات حمایت از ارتش، ارتش دیگری تحت عنوان سپاه تشکیل دادند و امروز می فهمیم امام چقدر بصیر و فهیم و آینده نگر بود.

 

وی با ابراز تأسف از اینکه تحلیل تاریخ سیاسی کشور به ویژه در ۵۰ سال اخیر و به خصوص از بهمن ۵۷ تا بهمن ۵۸ به خوبی برای نسل جوان تشریح نشده است؛ ادامه داد: بعضی از علما برای نوشتن قانون اساسی مخالف ذکر ولایت فقیه بودند اما امام بر آن تأکید داشت و شهید بهشتی در مجلس خبرگان سینه سپر کرد.

 

زاهدی ادامه داد: انقلاب پیچ و خم های زیادی داشت و باید ممنون امام باشیم که اگر نبود سرنوشت انقلاب به فرض شکست پهلوی معلوم نبود چه می شد و ایران، ایرانستان می شد و هر تکه آن در دست گروه و تباری بود.

 


وی با بیان این مطلب که پس از امام، عده ای از شورای رهبری دم زدند که مقام معظم رهبری سکوت کردند اما عده ای محکم مقابل این مسئله ایستادند؛ افزود: امروز می فهمیم درک و علم و آینده نگری و آینده نگاری امام راحل راجع به رهبری پس از خود چه بود و چه کسی می توانست پرچم نظام را پس از او در اهتزار نگه داشته و کیان انقلاب را از خطرات مختلف حفظ کند.

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اغتشاشات متعددی در کشور رخ داد اما رهبری محکم ایستادند و شعار علم و فناوری دادند و با حمایت ایشان از دانش بنیان ها و دانشمندان و دانشگاهیان اتفاقات بزرگی افتاد؛ گفت: در پزشکی تقریباً خودکفا شدیم و زمانی در همین کرمان پزشکان همه پاکستانی و هندی و بنگلادشی بودند.

 


وی به توجه و توصیه رهبری به فناوری های نو و اتفاقات بزرگی در پی آن رخ داد؛ اشاره و بیان کرد: نتیجه تأکید امامین انقلاب بر توسعه علم و فناوری، اقتداری است که حتی در حوزه دفاعی داریم و دشمنانی که روزی سیم خاردار به ما نمی دادند امروز همان دشمنان علیه ما کار می کنند که پهپاد به فلان کشور می دهید لذا رشد علم و فناوری، اقتدار آفریده است.

 

زاهدی سپس به اغتشاشات سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: در اوج دوران اغتشاش رهبری نه تنها نلرزیدند و نگران نشدند که به مجلس و دولت گفتند کار خودتان را انجام بدهید و در حالیکه دشمن به زعم خود فکر می کرد براندازی می کند اما رهبری به دولت و مجلس فرمودند با قدرت کار کنند.

 

وی به تحقق پیش بینی های رهبری در دوران اغتشاش مبنی بر گرفتار شدن کشورهایی که از این اغتشاشات حمایت کردند؛ اشاره و تصریح کرد: امروز تظاهرات بیش از ۱۰۰ هزار نفری در تل آویو نشان از تزلزل و آغاز فروپاشی رژیم صهیونیستی دارد و دو سفارتخانه غربی فرانسه و آلمان که در اغتشاشات فعال بودند امروز ببینید فرانسه دز چه وضعی است و آلمان با اعتصاب سراسری جریان کارگری مواجه است و در آمریکا هم اتفاق خواهد افتاد.

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید قدردان رهبری باشیم؛ گفت: رهبری بسیار با درایت و بصیرت و هوشمندی و تیزهوشی توانستند انقلاب را از امواج پرخطر و طوفان های شدید به سلامت عبور دهند و این مدیریت و کارآمدی و هوشمندی می خواهد.

 

وی عفو هوشمندانه رهبری در اغتشاشات را هم مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: دشمن سعی داشت خانواده ها و دوستداران بازداشتی ها را به صحنه آورده و موج جدیدی رقم بزند اما رهبری، رأفت اسلامی را به اوج رساندند و الان در این نقطه ایستادیم.

 

زاهدی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اینکه روز جمهوری اسلامی یک جریان ضداستکباری جهانی است و ستارگان درخشانی با ظهور انقلاب اسلامی در خاورمیانه، آسیای غربی، لبنان و جریانات فاطمیون و... در جبهه مقاومت همه الهام گرفته از انقلاب اسلامی است؛ در خصوص شعار سال هم تصریح کرد: رهبری وظیفه سنگینی به دوش دولتمردان گذاشتند.

 

وی وظایف مجلس و دولت نسبت به شعار سال را مورد تأکید قرار داد و گفت: مجلس در تصویب قوانین باید منافع ملی و فراملی را مورد توجه قرار داده و از شعار عبور کنیم؛ گاهی از تریبون مجلس صحبت هایی بیرون می آید که بوی یأس و ناامیدی می دهد و به نفع منافع ملی نیست.

 

زاهدی تجدید نظر در قوانینی که باعث تورم افزایی شود، نظارت دقیق مجلس بر قوانین و...را از دیگر وظایف مجلس برشمرد و تأکید کرد: مجلس نباید اسیر گروه بازی و باندبازی شود بلکه باید قوی ظاهر شود و هر کجا ضعف دید به دولتمردان تذکر بدهد.

 

وی ادامه داد: دولتمردان کار سنگین تری دارند زیرا بار اجرایی به دوش آنها است؛ دولت باید مدیران قوی، کارآمد، صادق و شفافی از وزرا تا رده های پایین تر روی کار بیاورد؛ رفاقت بازی در انتصابات و یا روی کار آوردن افراد ناکارآمد حرام است باید افراد قوی در مدیریت های کلیدی باشند.

 

زاهدی مبارزه با فساد، اقتدار بخشی به بانک مرکزی، جلوگیری از استقراض بی‌جای دولت از بانک مرکزی و یا افزون خواهی بانک ها، بهبود فضای کسب و کار با ترغیب سرمایه گذار داخلی و خارجی را از دیگر وظایف دولت فهرست کرد و گفت: کسب و کار از عوامل رشد تولید است و رشد تولید ما را به استقلال می رساند و برای برون رفت مشکلات سیاسی و امنیتی هم کاربرد دارد.

 


وی در پایان رونق بخشی به سفره مردم را از دیگر وظایف دولت عنوان و بر داشتن اقتصاد پویا که افق روشنی جهت پیشرفت کشور و آمادگی و بسترسازی برای سپردن پرچم نظام به دست صاحب اصلی آن است؛ تأکید کرد.

کد خبر 1259331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha