مراسم جشن روزه اولی ها در بیرجند برگزار می شود

بانویی از برگزاری جشن روزه اولی ها به همراه مراسم شبی با مسجد همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان در مسجد جامع صاحب الزمان (عج) مهرشهر بیرجند خبر داد.

حمیدرضا بانویی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری جشن روزه اولی ها ویژه پسران به همراه شبی با مسجد همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان، گفت: این مراسم در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) به همراه برنامه های متنوع همراه با سحری و افطاری برگزار می شود.

 

مدیر کانون ولایت مسجد جامع صاحب الزمانی (عج) مهرشهر بیرجند از دیگر برنامه‌ها به برگزاری مراسم 30 روز با قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: برنامه جزخوانی قرآن کریم همراه با تفسیر قرآن در این مسجد برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه برنامه جز خوانی قرآن کریم ویژه خواهران و برادران هر روز عصر برگزار می شود، تعداد شرکت کننده در این مراسم را به طور میانگین، بیش از 120 نفر اعلام کرد و گفت: علاوه بر این برنامه، جزخوانی ویژه خواهران نیز صبح هر روز برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت بیرجند با اشاره به این مهم که میزان استقبال از برنامه جزخوانی امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، یادآور شد: هر شب بعد از قرائت قرآن و در پایان مراسم، بین افراد شرکت کننده قرعه کشی و به دو نفر به قید قرعه هدایایی اهدا می شود.

 

وی یادآور شد: بعد از مراسم قرائت قرآن کریم، برنامه تفسیر قرآن برگزار می شود که از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون در چهار شب تفسیر قرآن نیز برگزار شده است و روند تفسیر قرآن کریم ادامه دارد.

 

وی با اشاره به قرار داشتن در آستانه ششمین سالگرد افتتاح ساختمان جدید مسجد، گفت: ساختمان جدید مسجد در روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) افتتاح شده است و به همین مناسبت جشن روزه اولی های ویژه پسران به همراه شبی در مسجد و مناجات خوانی در شب میلاد کریم اهل بیت در دستور کار قرار دارد.

 

مدیر کانون ولایت مسجد جامع صاحب الزمانی (عج) مهرشهر توزیع سبد غذایی بین خانواده‌های بی بضاعت را از برنامه های پیش رو برشمرد و یادآور شد: پیش بینی می شود در شب شهادت مولی الموحدین علی (ع) 500 پرس غذای گرم بین خانواده های کم برخوردار توزیع شود.

 

بانویی گریزی به کمک های موردی انجام شده از ابتدای امسال زد و گفت: در این بازه زمانی بر اساس مشکلات مطرح شده افرادی که به صورت حضوری مراجعه داشتند بالغ بر یک میلیون تومان بایت پرداخت قبوض آب، برق گاز و کمک هزینه اجاره منزل مساعدت‌هایی شده است.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1259511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha