نظا‌م‌بخشی هدفمند برای بازرسی‌ها در کردستان باید اتفاق بیفتد/لزوم تدوین برنامه عملیاتی مدون مبنی بر تنظیم بازار و مهار تورم

خلیقی گفت: نظا‌م‌بخشی هدفمند برای بازرسی‌های سطح شهرستان‌های کردستان باید اتفاق بیفتد تا با وحدت‌رویه و انسجام بتوانند زمینه‌ساز مهار تورم در استان باشیم.

بختیار خلیقی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان با تبریک سال نو، ماه مبارک رمضان و تاکید بر تحقق شعار سال اظهار کرد: هر سال مقام معظم رهبری شعاری اعلام می‌کنند تا زمینه فعالیت مسئولان براساس شعار سال مهیا شود و در چند سال اخیر نیز بر حوزه تولید و اشتغال تاکیدات ویژه‌ای داشته‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه اقدامات گسترده‌ای سال قبل در حوزه صمت انجام شد، افزود: سال قبل شاهد رشد هشت درصدی در حوزه صنعت و دو درصدی در حوزه معدن بودیم.

 

خلیقی با اشاره به فعالیت‌های اشتغالزایی در استان طی سال قبل اعلام کرد: سازمان صمت با همراهی تمام تشکل‌های زیر مجموعه در سال گذشته توانسته اشتغال را به سرانجام برساند و بیش از ۱۰ هزار نفر و تحقق بیش از صد در صدی اشتغال را در سال قبل را محقق کرده است.

 

وی تصریح کرد: امسال سال مهار تورم، رشد تولید است که بخشی از آن نیازمند نظارت بازار و بخشی نیز بر تولید تاکید دارد و از اول سال باید این مهم نهادینه شود و همه متولیان باید تحقق شعار سال را مورد توجه قرار دهند.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با اشاره به اینکه تلخی‌های سال قبل بیشتر به تورم و گرانی برمی‌گردد که بیشتر به دلیل تحریم‌ها اتفاق افتاد، افزود: در سال ۱۴۰۱ برای راه‌اندازی واحدهای راکد با همکاری دستگاه قضا ورود کردیم و واحدهای راکد فعال و سرمایه‌گذار را برای رونق واحدها جذب کردیم.

 

خلیقی از تحقق چهار درصدی رشد تولید در سال قبل خبر داد و گفت: این اتفاق بیانگر ورود دستگاههای اجرای برای حوزه تولید در سال قبل بود.

 

وی بر افزایش بهره‌وری و جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی تاکید کرد و با بیان اینکه باید بتوانیم مانع تورم شویم، گفت: نیاز است برنامه عملیاتی مدونی مبنی بر تنظیم بازار و مهار تورم در شهرستان‌های استان توسط ادارات صمت و اصناف تدوین شود چرا که اجرای کارهای مقطعی پاسخگوی تحقق شعار سال نخواهد بود.

 

خلیقی به ثمر رسیدن رشد تولید را نیازمند تسهیل صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران، تامین مالی حوزه تولید و ورود بخش خصوصی دانست و برتوجه به این موارد تاکید کرد.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان همچنین بر مهار تورم در کردستان تاکید کرد و گفت: در کردستان فقط ۲۰ واحد صنعتی بزرگ داریم و باید به واحدهایی روی بیاوریم که در زمینه تولید بتوانند اثرگذار باشند.

کد خبر 1259539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha