سیاست منطقه‌ای ایران   در راستای منافع ملی کشور و منافع کشورهای مسلمان منطقه است

حجت الاسلام موسوی لارگانی با بیان اینکه سیاست منطقه‌ای ایران در راستای منافع ملی و کشورهای مسلمان است، گفت: گشایش روابط تهرانو ریاض با وساطت چین و رایزنی با مقامات امارات، عراق و سوریه همگی خبر از فصل جدید در روابط ایران با همسایگان می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

‏۱- طی چند هفته اخیر شاهد ابتکار عمل دیپلماتیک کشورمان در منطقه بودیم که نتایج مثبت آن به تدریج خود را نمایان می کند. از گشایش در روابط تهران- ریاض با وساطت معنادار چین و انزوای آمریکا تا رایزنی با مقامات امارات، عراق و سوریه همگی خبر از فصل جدید در روابط ایران با همسایگان می دهد.

۲- طبق بند ۱۶ اصل سوم قانون اساسی، تنظیم سیاست خارجی کشور بر اساس معیارهای اسلام ، تعهد برادرانه نسبت به همه مسلمانان و حمایت از مستضعفان بر عهده دولت جمهوری اسلامی ایران گذاشته شده و بر اساس آن دولت جمهوری اسلامی ایران وظیفه دارد همه امکانات خود را برای تحقق آن به کار ببرد .

۳- لذا آنچه اصل و ذات سیاست منطقه ای ایران است، روابط دوستانه و برادرانه با کشورهای مسلمان منطقه است. اگر طی سالهای اخیر تنشی وجود داشته، مقطعی است و قرارنیست همیشه روابط متلاطم باشد. مجموعه دیپلماسی کشور در ماموریت اخیر بر اساس این مبانی وارد عمل شد و در مرحله اول موفق عمل کرد.

۴- انتظار می رود این سیاست تا حصول نتیجه کامل ادامه پیدا کند. کشورهای منطقه بیش از تنش بی مورد و هزینه زا نیازمند روابط دوستانه و همکاری در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی بوده و با تشریک مساعی بهتر می‌توانند منافع مردم مسلمان منطقه را تامین کنند .

۵- ذکر این نکته از آن روی اهمیت دارد تا توجه کسانی که عمدا و با اهداف خاص یا نادانسته علیه تحرکات و ابتکارات دیپلماتیک کشور تبلیغات منفی می‌کنند، جلب شود که اساس سیاست خارجی کشور چیست و از کجا نشأت می گیرد. تبلیغات منفی تاثیر بر این ابتکارات ندارد و هدف معلوم است .

۶- بعنوان یکی از نمایندگان مجلس از تداوم چنین سیاستی برمبنای اصول عزت، حکمت و مصلحت حمایت کرده و آنرا در راستای منافع ملی کشور ومنافع کشورهای مسلمان منطقه می بینم.بدون شک مردم منطقه از دیپلماسی صلح و اقتصاد بهره مند شده و با افزایش شاخص رفاه شهروندان، مانع هزینه های بیشتر خواهد شد.

کد خبر 1259572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha