مسئولین باید نسبت به معیشت مردم اهتمام بیشتری داشته باشند

امام جمعه قم با بیان اینکه دشمنان و سودجویان اقتصادی بر روی معیشت مردم متمرکز شده اند تاکید کرد: مسئولین باید نسبت به معیشت مردم اهتمام بیشتری داشته باشند،

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، آیت الله سعیدی امروز (جمعه۱۱ فروردین ماه) در خطبه های نماز جمعه قم که در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به سوره نور گفت: خداوند در این سوره به زنان و مردان مومن دستور می‌دهد که از چشم‌چرانی پرهیز کنند و دامن خود را از آلودگی حفظ کنند.

 

امام جمعه قم با بیان اینکه پوشش اسلامی زمینه‌های فساد را از بین می‌برد گفت:زمینه سازی برای افزایش فحشا و بی حیثیت شدن خانواده‌ها،بی رونق شدن ازدواج و بالا رفتن طلاق از پیامدهای بدحجابی است.

 

آیت الله سعیدی با شاره به اینکه رعایت حجاب به معنای محرومیت زنان در انجام وظایف فردی، اجتماعی و حضور در جامعه نیست و بانوان می‌توانند با حفظ حجاب در همه حوزه‌ها حضور داشته باشند گفت:مسائل عفاف و حجاب باید به صورت منطقی، مستند، مستدل و به صورت چهره به چهره تبیین شود.

 

تولیت حرم حضرت معصومه (س)تاکید کرد: برخورد با معاندان، هنجار شکنان، مزدوران و محیط های فساد به ویژه فضای مجازی با دستگاه های قضایی و انتظامی است که باید با اقتدار و طبق قانون با آنها برخورد کنند.

 

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه عموم مردم موظف به تذکر لسانی در حجاب هستند تصریح کرد:خانواده‌ها در رفع مشکل بی بندو باری نقش مهم و اساسی دارند و نباید نسبت به این موضوع کوتاهی کنند.

 

وی باتقدیر از مجموعه هایی که در شهر قم به ترویج عفاف و حجاب و جلوگیری از ناهنجاری‌های اخلاقی می پردازند افزود: همه دستگاه ها باید طبق قانون به وظایفی که دارند عمل کنند و نباید نیروی قضایی و انتظامی را تنها بگذارند.

 

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار سال گفت:مسئولین باید نسبت به معیشت مردم اهتمام جدی داشته باشند،دشمن از یک سو و دست‌های ناپاک سودجویان اقتصادی از سوی دیگر بر روی معیشت مردم متمرکز شده اند.

 

وی تاکید کرد: حضور آحاد جامعه را برای غلبه بر مشکلات اقتصادی کشور ضروری است و مسئولان باید نقشه ورود به حوزه اقتصادی را برای مردم ترسیم کنند.

 

آیت الله سعیدی همچنین خواستار رسیدگی به حقوق و رتبه بندی معلمان شد و گفت: حقوق  و رتبه بندی معلمان از مطالبات معلمان است که باید با مسببان و خاطیان تا رسیدن به نتیجه نهایی، برخورد جدی شود.

 

امام جمعه قم در ادامه به ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: ماه رمضان  بهار قرآن است و هدف از تلاوت قرآن باید تاثیرگذاری در انسان باشد، رهبر معظم انقلاب نیز در محفل انس با قرآن توصیه کردند که محافل تلاوت قرآن همراه با تفسیر و ترجمه آیات باشد.

 

کد خبر 1259612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha