۱۲ فروردین نماد ایمان و عقیده مردم ایران به دین اسلام است

ماموستا رستمی گفت: ۱۲ فروردین ماه بیانگر ایمان و عقیده مردم ایران به دین مبین اسلام است چرا که در سال ۵۸ بیش از ۹۸ درصد مردم به نظام جمهوری اسلامی رای مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، ماموستا فایق رستمی_امام جمعه سنندج_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج در جمع نمازگزاران مسجد جامع این شهر  با اشاره به رای ۹۸ درصدی مردم ایران در همه پرسی ۱۲ فروردین سال ۵۸ به نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: مردم ایران در آن روز، ایمان و عقیده خود را به دین مبین اسلام نشان دادند.

 

وی تصریح کرد: آری مردم ایران به جمهوری اسلامی چیزی جز پایبندی به ارزش‌ها و باور ملت به فرهنگ و تمدن اسلامی نبود و  در آن روز مردم از هر قوم، زبان و مذهبی بدون هیچگونه اجباری در همه پرسی شرکت کردند و به جمهوری اسلامی رای «آری» دادند و نظام مبتنی بر اسلام مستقر شد.

 

امام جمعه سنندج افزود: مهمترین خواسته مردم در آن زمان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود و باید دانست که دین اسلام بر چهار رکن اساسی مساوات، عدالت، توسعه و عمران بنا نهاده شده، یعنی ارکانی که پایه‌های نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌روند.

 

ماموستا رستمی همچنین به شعار سال با عنوان «مهار تورم،رشد تولید» پرداخت و گفت:  تلاش دولتمردان و دستگاه‌ها برای تحقق شعار رهبری باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی عنوان کرد: رییس جمهور در صحبت‌های چند روز پیش خود از طریق ویدیوکنفرانس، بر تلاش دولت برای رفع مردم، توجه به محرومان، رونق اقتصادی و بومی گزینی تاکید کرد که نویدبخش است.

 

زنان جامعه اسلامی باید از حضرت خدیجه کبری(س) الگو بگیرند


امام جمعه سنندج با اشاره به وفات حضرت خدیجه(س) اعلام کرد: حضرت خدیجه(س) از زنان بزرگ اسلام و ادیان گذشته است و زنان جامعه اسلامی باید از کسانی مثل حضرت مریم، خدیجه کبری(س) و فاطمه زهرا(س) الگو بگیرند و فرزندان خود را به نحو شایسته تربیت کنند.

 

ماموستا رستمی یادآور شد: قرآن کریم از زنانی بزرگ اسلام از جمله حضرت مریم به عنوان نماد اخلاص، پاکی و حفظ حرکت نام برده و همه جوانان و زنان باید از این شخصیت‌های بی‌نظیر الگو بگیرند.

کد خبر 1259616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha