اجبار ابزار مناسبی برای ترویج عفاف و حجاب نیست

استاد حوزه علمیه و سخنران مذهبی گفت: اجبار ابزار مناسبی برای ترویج عفاف و حجاب نیست بلکه باید راهکارهای هدفمند برای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی بکار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «مسعود عالی» روزشنبه(12 فروردین) در برنامه یک ظهر بهاری در محل‌ آستان مقدس امامزاده زینبیه اصفهان اظهارداشت: حجاب مقوله مهمی برای جامعه اسلامی بوده و اثرات آن برای خانواده و کل کشور حائز اهمیت است.

استاد حوزه علمیه افزود: نسبت به ترویج این فرهنگ و این مولفه اساسی هم مردم و هم مسئولان نقش دارند و باید سهم خود را برای این موضوع ایفا کنند.

 

وی با اشاره به اینکه برخی از روی جهل و ناآگاهی حجاب را رعایت نمی کنند، تصریح کرد: اجبار ابزار مناسبی برای ترویج عفاف و حجاب نیست بلکه باید راهکارهای هدفمند برای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی بکار گرفته شود.

حجت الاسلام عالی اضافه کرد: در بعضی از مواقع بی حجابی سطح شهرها سازمان یافته بوده که در این خصوص نهادهای امنیتی و قضایی باید با آن برخورد کنند که به یک جریان تبدیل نشود.

 

وی ادامه داد: در قالب طرح عفاف و حجاب کشور، 20 دستگاه نقش دارند و باید سهم و وظایف آنان بررسی و اجرای ماموریت مطالبه شود.

به اعتقاد این کارشناس مذهبی، با افزایش هزینه بی حجابی، امکان مدیریت این موضوع و جلوگیری از گسترش حضور زنان بدون حجاب در جامعه وجود دارد.

 

وی به تاثیر و نقش مردم به موضوع حجاب اشاره کرد و گفت: مردم در اجرای سهم خود وظیفه دارند و نگذارند تا این توطئه شیطان و دشمن عملیاتی شود که مدل بارز آن در زمان رضا خان است.

استاد حوزه علمیه در پاسخ به اینکه چرا مسئولان کشور بر موضوع حجاب تمرکز دارند، اذعان داشت: دشمن بر این موضوع برای فروپاشی خانواده و به هم زدن نظم جامعه تمرکز کرده از این رو ما هم باید برای حفظ بنیان ارزشمند خانواده و جایگاه زن باید به آن بپردازیم.

 

وی ترویجی فساد و بی حجابی را فرصتی برای صدمه های جدی به جامعه خواند و یادآورشد: عریان ساختن زنان برای تبدیل به کالا شرایط را برای انحراف و فروپاشی خانواده و جامعه اسلامی محسوب می شود.

حجت الاسلام عالی خاطرنشان کرد: حجاب مانع از تبدیل شدن زن به یک کالا و ویترین می شود و شاخصه های زن مثل انسانیت، علم و مدیریت او را برجسته می کند.

کد خبر 1259732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha