لزوم استفاده از ظرفیت مساجد و نیروهای جهادی برای مدیریت امور

عبودتیان با تأکید بر اینکه دولتی که در امور مردم تسهیل گری نکند دولت اسلامی نیست، گفت: هدف از مردمی کردن امور تجمع قدرت در دست عده‌ای خاص نیست بلکه با استفاده از همه ظرفیت‌ها به خصوص مساجد و نیروهای جهادی می‌توان امور را مدیریت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید احمد عبودتیان- دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت- عصر امروز دوشنبه (۱۴ فروردین) در اولین نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی در سال جدید با اشاره به وجود مشکلات در حوزه‌های مختلف کشور اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی و انسانی استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای رفع مشکلات ضروری است.

 

وی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمنان نظام اسلامی که به کشور تحمیل شده است، افزود: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که نطفه آن با به میدان آوردن مردم و اقشار مختلف جامعه بسته شده است.

 

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت به تشریح وضعیت کشور در اوایل پیروزی انقلاب پرداخت و اذعان کرد: امام خمینی(ره) در گام اول با اتکای به حضور مردم در صحنه این انقلاب را شکل داد و در گام بعدی نظام اسلامی را  با تشکیل ۹۷ نهاد مختلف از جمله سپاه، مجلس، کمیته امداد، جهاد سازندگی و... پایه‌ریزی کرد.

 

عبودتیان به هشت سال جنگ تحمیلی و همراهی مردم در دفاع از کشور اشاره کرد و گفت: الگوی حکمرانی در نظام جمهوری اسلامی استفاده میدانی از تمامی نیروهای مردمی است و در دوران کرونا هم شاهد مشارکت و همراهی مثال‌زدنی مردم با دولت بودیم و اوج هنر امام راحل و مقام معظم رهبری ساده‌سازی و مردمی‌سازی امور بوده و هست.

 

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت تأکید کرد: هدف از مردمی کردن امور تجمع قدرت در دست عده‌ای خاص نیست بلکه با استفاده از همه ظرفیت‌ها به خصوص مساجد و نیروهای جهادی می‌توان امور را مدیریت کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه ما نیاز داریم از مرحله نظام اسلامی به دولت اسلامی برسیم لذا باید ساز و کار دولت را اسلامی کرد تا مردم‌سالاری واقعی محقق شود افزود: دولت برای رسیدن به این هدف برنامه دارد که باید سازوکارهای این هدف هم تعیین شود.

 

عبودتیان با اشاره به اینکه به فرموده رهبری الگوسازی در امور مختلف برای مردم باید در دستور کار قرار داشته باشد، ادامه داد: گروه‌های مردمی با تمرکز بر موضوعات می‌توانند ضمن مطالبه‌گری از حاکمیت مشکلات را حل کنند و باید مدیران هم به این موضوع ایمان بیاورند.

 

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با بیان اینکه حلقه‌های اندیشه‌ورز در همه زمینه‌ها باید ایجاد شوند تا وظایف قابل واگذاری در نهادها به مردم را بتوان احصا کرد، گفت: زمین و مسکن از مسائل مهم و اصلی دولت است که باید با رها شدن از پیچیدگی‌ها حضور مردم در این عرصه‌ها تسهیل شود.

 

وی با تأکید بر اینکه دولتی که در امور مردم تسهیل گری نکند دولت اسلامی نیست، افزود: اولین مانع مردمی‌سازی امور، ذهن حکمرانان است که باید تغییر کند و دومین مانع نبود زیر ساخت‌های قانونی و سوم مانع عدم وجود حلقه‌های میانی است.

 

عبودتیان در پایان افزود: استفاده از نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری باید در دستور کار قرار گیرد.

 

 

 

کد خبر 1259937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha