اجرای آیین سنتی مذهبی «زورخانه گردی» در آران و بیدگل

مسئول هیئت ورزش های پهلوانی و زورخانه ای آران و بیدگل از اجرای آیین سنتی مذهبی «زورخانه گردی» در تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان در زورخانه های این شهرستان خبر داد.

مجید اسلامی نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: در تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان، آیین سنتی مذهبی زورخانه گردی در زورخانه های این شهرستان برگزار شد.

 

مسئول هیئت ورزش های پهلوانی و زورخانه ای آران و بیدگل افزود: این مراسم معنوی با تلاش هیئت ورزش های باستانی و زورخانه ای آران و بیدگل و همکاری هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه‌ای بسیج در زورخانه پهلوان کربلا، صاحب الزمان(عج) نوش آباد و پوریای ولی آران و بیدگل برگزار شد.

 

اسلامی نژاد ادامه داد: در این آیین معنوی حضور مردم ، سفره داران، کهن کسوتان، پیشکسوتان، ورزشکاران و خیرین ورزش یار، باشگاه داران شهرستان آران و بیدگل زیبایی خاصی به مراسم داده بود.

مسئول هیئت ورزش های پهلوانی و زورخانه ای آران و بیدگل افزود: در پایان این مراسم پس از تلاوت قرآن، مدح اهل بیت(ع) و اجرای ورزش زورخانه ای، بنا به سنت زورخانه گردی، از مرشدان زورخانه ها با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد. 

 

اسلامی نژاد با اشاره به سنت زیبای دید و بازدید، به ویژه بین ورزشکاران زورخانه و ورزش باستانی اظهار داشت: اساس ورزش پهلوانی و باستانی بر پاکی جسم و روح و پرورش صفات نیک است و این مراسم در ادامه این حرکت زیبا در بهار طبیعت و قرآن تدارک دیده شده است.

 

مسئول هیئت ورزش های پهلوانی و زورخانه ای آران و بیدگل افزود: ورزش پهلوانی ظرفیت آن را دارد که نماد بزرگ انسانیت، فتوت و جوانمردی و رشد و نمو فرهنگ اسلامی و ایرانی باشد.

 

اسلامی نژاد افزود: ورزش پهلوانی و زورخانه ای از ورزش های مورد توجه مردم آران و بیدگل است تا جایی که در گذشته برای رفع بسیاری از مشکلات خانوادگی ، محلی و حتی شهری از کهن کسوتان و مرشدان و پهلوانان استفاده می شد.

 

وی به فعالیت ورزشکاران زورخانه در طول سال و ماه رمضان اشاره کرد و گفت: این ماه فرصت خوبی برای پرورش بیشتر روح در امتداد پرورش جسم است که خوشبختانه ورزشکاران آران و بیدگل در سطح استان اصفهان و کشور زبانزد هستند.

 

کد خبر 1259940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha