دشمن با موضوع حجاب درصدد دوقطبی کردن جامعه است

جناتی با بیان اینکه دشمن با موضوع حجاب درصدد ایجاد دوقطبی در جامعه است گفت: استفاده از حجاب به عنوان ابزار جنگ ترکیبی راهبرد دشمن علیه جمهوری اسلامی است.

اشرف جناتی- استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن که حجاب بانوان ایران اسلامی را هدف قرار داده است، اظهار کرد: حجاب یکی از ارکان ایجاد هویت فردی، ضرورت شرعی و از اصول عملی جمهوری اسلامی ایران است و از آن به عنوان یکی از پیش‌نیازهای عفت عمومی و دوری از برخی ناهنجاری‌های اجتماعی یاد می‌شود.

 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دشمن از حجاب به عنوان ابزار جنگ ترکیبی استفاده می‌کند ابراز داشت: پوشش زن و مرد در همه جوامع بوده و وقتی به تاریخ نگاه کنیم، می‌بینیم از زمان حضرت آدم تا به امروز این مسئله همراه بشر بوده است.

 

جناتی با تاکید بر اینکه در کتب مقدس و ادیان ابراهیمی حجاب مورد توجه قرار گرفته است تصریح کرد: بررسی‌ها حاکیست عنصر حیا نقش بسیار زیادی در زندگی انسان داشته و اسلام روی این بحث تاکید داشته و دارد بنابراین این حیا باید حفظ شود.

 

وی حجاب را واجب شرعی و از اصول مسلم انسان دانست و اذعان کرد: در کنار روایات مختلفی که داریم شش آیه در قرآن کریم صراحتا به بحث حجاب پرداخته و حتی روایاتی وجود دارد که از عواقب هولناک اخروی عدم رعایت حجاب و پوشش در زنان صحبت کرده است. 

 

این استاد دانشگاه در مورد الزامات قانونی حجاب در کشورمان هم ابراز داشت: تمام تلاش مسئولان در حکومت اسلامی، حاکم کردن هنجارهای برتر در جامعه است و اکثریت جامعه از اقشاری هستند که تحت تاثیر فضا قرار می‌گیرند و حکومت اسلامی موظف است آنها را به سمت افرادی که ملتزم به قانون و شرع هستند، سوق دهد.

 

این عضو شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه حجاب تنها مختص بانوان نیست و همه ملزم به رعایت حریم‌ها و حفظ عفت عمومی هستند تصریح کرد: مسئولان و مدیران باید خود حجای و عفاف را رعایت کرده و در دستگاه تحت مدیریت خود نهادینه کنند که این خود بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

 

جناتی با بیان اینکه دشمن با موضوع حجاب درصدد ایجاد دوقطبی در جامعه است و می‌خواهد مردم را به جان هم بیندازد اذعان کرد: خود حجاب و زن‌ها هدف اصلی دشمن نیست بلکه هدف اصلی دشمن سلطه بر ملت مسلمان ایران است، بنابراین برای دستیابی به این هدف خود هر روز از یک روزنه‌ای وارد می‌شود تا نقطه قوت ملت مسلمان ایران را به نقطه ضعفشان تبدیل کند. 

 

وی خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد اراده و خواست خود را در قالب سیاست‌های استکباری به ملت ایران تحمیل کند از طرفی دشمن به این نتیجه رسیده که ایران در این ۴۴ سال با تلاش و فعالیت‌های گسترده خود کاری کرده که زنان در همه عرصه‌ها بدرخشند و باعث شده تبلیغات دشمن علیه اسلام و ایران به چالش کشیده شود.

 

 

کد خبر 1259963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha