اجرای مراسم جمع خوانی قرآن کریم در کانون فرهنگی و هنری ثارالله

مدیر کانون فرهنگی و هنری ثارالله مسجد امام حسین علیه السلام بجنورد، از اجرای جمع خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: هر شب پس از اقامه نماز جماعت، مراسم جمع خوانی قرآن کریم در مسجد برگزار می شود.

محمد مرتضوی -مدیر کانون فرهنگی و هنری ثارالله مسجد امام حسین علیه السلام بجنورد- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی، از جمع خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: هر شب یک ساعت بعد از اذان مغرب و عشاء، نماز جماعت به امامت  حجت الاسلام «ربانی» اقامه و پس از آن جمع خوانی قرآن کریم برگزار می شود.

 

وی در تشریح مهم‌ترین فعالیت های کانون در سال گذشته بیان کرد: با توجه به تداوم و گسترش بیماری کرونا، اکثر فعالیت ها و برنامه های کانون در قالب تهیه و توزیع بسته های معیشتی با عنوان کمک های مومنانه یا مواسات و دستگیری از نیازمندان انجام شد.

 

مرتضوی از تهیه و توزیع ۱۶۰ بسته سبد کالاهای اساسی به ارزش 240 میلیون ریال خبر داد و افزود: 26 نفر از کودکان نیازمند تحت پوشش کمیته امداد هم در این ایام، اطعام شدند. 

 

وی به ذبح سه راس گوسفند به نیت سلامتی و ظهور امام زمان (عج) و توزیع بین محرومان و تهیه سه فقره جهیزیه شامل وسایل آشپرخانه، لباس، کمد، میز و تلویزیون برای نوعروسان نیازمند اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت ارتقای علم و دانش بچه مسجدی ها، مبلغ 200 میلیون ریال به یکی از دانشجویان پزشکی عضو کانون کمک مالی انجام شد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری ثارالله مسجد امام حسین علیه السلام بجنورد، کمک 270 میلیون ریالی به مقاوم سازی منزل یکی از نیازمندان محله، کمک 30 میلیون ریالی برای تهیه دارو نیازمندان و تهیه لوازم تحریر برای دانش آموزان نیازمند همزمان با بازگشایی مدارس را از دیگر فعالیت های کانون نام برد.

 

وی بیان کرد: تهیه و توزیع لباس متناسب با فصول مختلف سال، تهیه و توزیع غذای گرم در مناسبت های مذهبی، اطعام کودکان بی سرپرست و یا بد سرپرست کمیته امداد، کمک هزینه بیماران نیازمند از جمله هزینه های ویزیت پزشکان، هزینه دارو، درمان، آزمایش ها و عمل های سرپایی از دیگر حمایت های کانون از نیازمندان و محرومان محله بوده است.

 

مرتضوی همچنین با اشاره به افتتاح پایگاه بسیج شهید ابراهیم هادی در مسجد امام حسین در بهمن ماه سال گذشته، اظهارکرد: با افتتاح این پایگاه کلاس های تبیین احکام دینی و حلقه های صالحین، پاسخ به شبهات دینی و مسائل روز و تشکیل شورای فرهنگی در کانون کلید خورد.

 

گفتنی است، کانون فرهنگی و هنری ثارالله مسجد امام حسین علیه السلام بجنورد از دهم دی ماه سال 86 فعالیت فرهنگی و هنری خود را آغاز کرده است.

کد خبر 1260006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha