برگزاری ۴۶ عنوان برنامه فرهنگی و قرآنی در ماه مبارک رمضان در استان آذربایجان غربی

نوروزی گفت: برنامه های ماه رمضان در ۴۶ محور و عنوان با بیش از ۷۰۰ اجرا در استان آذربایجان غربی و شهرستان های تابعه در حال برگزاری است.

علیرضا نوروزی،  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه گفت: برنامه های ماه رمضان در 46  محور و عنوان با بیش از 700 اجرا در استان آذربایجان غربی و شهرستان های تابعه در حال برگزاری است.

وی افزود: این برنامه ها در ارومیه، قوشچی، نوشین شهر، اشنویه، پیرانشهر، نقده، سردشت، مهاباد، میاندوآب،  شاهین دژ،  بوکان،  تکاب،  سلماس،  خوی، چایپاره، چالدران،  شوط، پلدشت و ماکو در حال اجرا هستند. 

نوروزی برگزاری مسابقه پیامکی از طریق صدا و سیما،  مراسم محفل انس با قرآن ویژه کارکنان اداره کل،  مساعدت و حمایت از مراسم جمع خوانی قرآن کریم، حمایت از برگزاری مسابقات حفظ،  قرائت قرآن داش مسجد ارومیه و حمایت از کرسی های تلاوت را از جمله برنامه های ماه رمضان اداره کل عنوان کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی  ادامه داد: در تمامی شهرها محفل انس با قرآن کریم در مناطق روستایی، عشایری و بخش ها نیز در حال برگزاری است.

 

وی با بیان اینکه همچنین مراسم جمع خوانی قرآن در مصلی تمام شهرها هر روز در حال برگزاری است،  گفت: از محفل انس با قرآن کریم و جمع خوانی در 10 محله کم برخوردار  شهرستان ها نیز حمایت می شود.

این مسئول گفت:  در شهرستان خوی نیز علاوه بر محفل قرآن کریم و حمایت از جمع خوانی مراسم ویژه ای نیز در این راستا در مناطق زلزله زده خوی در حال برگزاری است.

نوروزی ادامه داد: این ماه فرصت خوبی برای بهره بردن از فیوضات و افزایش کمالات انسانی است و شبهای قدر این برکات را چند برابر می کند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این محافل می تواند آثار معنوی کلام نور و ترویج فرهنگ قرآنی را به خصوص در بین نسل جوان به دنبال داشته باشد.
 
کد خبر 1260027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha