اعتکاف، وسیله ارتباط و انس با خالق جهان هستی است

سروری گفت: اعتکاف، اعتکاف آیین مقدسی است که همه باید از پیرایه هایی که به قداست آن خدشه وارد می کند پرهیز کنند زیرا وسیله ارتباط و انس با خالق جهان هستی است.

عباس سروری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در دهه آخر ماه رمضان گفت: اعتکاف موقعیت ویزه بندگی را فراهم می‌کند لذا باید از این موقعیت استفاده کنیم و بدانیم هر چه اسلام دستور داده ارزشمند و خوب است، زیرا اسلام عاقبت کار را در نظر می‌گیرد.

 

مسئول کانون اعتکاف کرمانشاه، افزود: مسال برای برگزاری برنامه اعتکاف مسجد جامع ویژه بانوان و مسجد حاج شهبازخان ویژه آقایان در نظر گرفته شده است ضمن آنکه مسجد عماد الدوله، مسجد النبی طاق‌بستان و مسجد آیت‌الله بروجردی هم آماده استقبال از مؤمنین است.

 

وی خاطر نشان کرد: حضرت سلیمان علیه (ع) نیز در بیت المقدس اعتکاف می کرد و آب و خوراک برای آن حضرت فراهم می شد و او در آنجا به عبادت می پرداخت همچنین حضرت موسی(ع) با وجود مسئولیت سنگین رهبری و هدایت امت، برای مدت زمانی آنان را ترک کرد و برای خلوت با خدا به خلوت گاه کوه طور شتافت.

سروری تصریح کرد: دهه پایانی ماه رمضان جزء ایام سفارش شده دین اسلام برای اعتکاف است که الحمدلله چند سالی این سنت حسنه در جای‌جای کشور رواج پیدا کرده است. 

 

مسئول کانون اعتکاف استان کرمانشاه ،اظهار کرد: اعتکاف، عبادت مستحبی است که در احادیث معصومان(ع)، همسنگ حج و عمره دانسته شده است.  لذا اعتکاف به عنوان سنت پیامبر(ص) در کشورهای اسلامی برگزار می‌شود همچنین برپايی اعتكاف در ماه رجب بسيار ارزشمند است، اما بر اساس سنت حضرت رسول(ص) در برپايی اعتكاف نيمه سوم ماه رمضان، احيای اين سنت نبوی نيز می‌تواند در تلطيف فضای معنوی جامعه بسيار مثمر ثمر باشد.

کد خبر 1260091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha