عدم توجه به زکات مهمترین عامل ایجاد مشکلات اقتصادی در جامعه

حجت الاسلام صباغیان با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل مشکلات اقتصادی در جامعه، عدم توجه به زکات است، گفت: باید یک انقلاب اقتصادی در جامعه با ترویج زکات و خمس و امثال آن به وجود بیاید تا شاهد حل مشکلات اقتصادی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام حسن صباغیان عصر امروز (۱۵ فروردین) در همایش فرهنگی، ترویجی فریضه زکات در زیرکوه اظهار داشت: زکات یکی از فریضه های مهمی است که در دین مبین اسلام بسیار تاکید و توجه شده است.

 

امام جمعه زیرکوه در ادامه بیان کرد: زکات به عنوان یکی از راه های رزق اجتماعی و یکی از پایه های اصلی دین مبین اسلام محسوب می شود.

 

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل مشکلات اقتصادی در جامعه، عدم توجه به زکات است، افزود: باید یک انقلاب اقتصادی در جامعه با ترویج زکات و خمس و امثال آن به وجود بیاید تا شاهد حل مشکلات اقتصادی باشیم.

 

حجت الاسلام صباغیان ادامه داد: باید فرهنگ زکات در جامعه ترویج شود و دست کسانی که زکات خود را پرداخت می کنند را بوسید و بدانید که زکات وسیله تطهیر است.

 

امام جمعه زیرکوه با اشاره به اینکه زکات به معنای تزکیه کردن مال است، عنوان داشت: در سالی که به نام رشد اقتصاد و مهمتر تورم نامگذاری شده است باید رشد اقتصادی بنیادین باشد و یکی از مهمترین مسائل بنیادین رشد اقتصادی همین مواردی است که خداوند مطرح کرده و باید به آن توجه کرد.

کد خبر 1260100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha