گرایش نسل جوان به قرآن عامل موفقیت در همه عرصه ها است

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری" هر مسجد یک پایگاه قرآنی" افزود: اگر امروز جامعه ما در عرصه های گوناگون درخشیده و توانسته تاثیرات گوناگونی ایجاد کند، بخاطر گرایش نسل ما به قرآن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی - نماینده ولی‌فقیه در گیلان- امروز(سه‌شنبه، ۱۵ فروردین) در مراسم اختتامیه محافل قرآنی شعبانیه در مصلی رشت با بیان اینکه قرآن کتاب سعادت انسان است گفت: هر کس با قرآن مانوس شود خدواند متعال روح و جان او را صیقل می‌دهد.

 


وی با بیان ایکه قرآن کتاب هدایت برای متقیان است افزود: اگر انسان پروا پیشه نباشد ممکن است در کنار قرآن باشد اما از آن بهره ای برای روح و جان نبرد.

 

فلاحتی با اشاره به شناخت معرفت دینی برای اهل عرفان تصریح کرد: انسان اگر بخواهد جزو مومنان و پرهیزکاران باشد، باید صفات بد و عامل ذلت و پستی را از خود دور کند بعد تجلیه کند و صفات معنوی را به درون خود راه دهد. اکثریت عرفا چه شیعه و چه سنی بدین امر معتقد هستند.

 

وی با بیان اینکه بزرگترین ماموریت انسان مبارزه با فرعون درون است اذعان کرد:  اگر انسانی از ذلت و بندگی نفس خود را برهاند و به سمت عزت روی آورد خداوند انیس او شده و او را از عزت نفس برخوردار کرده و عزیز می‌شود.

 

امام جمعه رشت بابیان اینکه ماه رمضان ماه خودسازی و تمرین بندگی برای ماه‌های دیگر سال است اذعان کرد: اگر انسان طالب جنت الهی است باید در برابر نفس خود ایستادگی کند.

 

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری" هر مسجد یک پایگاه قرآنی" افزود: اگر امروز جامعه ما در عرصه های گوناگون درخشیده و توانسته تاثیرات گوناگونی ایجاد کند، بخاطر گرایش نسل ما به قرآن است.

 


فلاحتی فلسفه ملاصدرا که برهان، عرفان و قرآن را کنار هم دارد مورد اشاره قرار داد و اظهارکرد:  وقتی این سه عامل کنار هم باشند این فلسفه انسان ساز می شود.

 

وی با بیان اینکه خداوند کسی را که از معصیت دوری کند حتی بدون دارایی و ثروت ارتقا می بخشد گفت: ادعیه ماه رمضان برای تربیت ماست تا در ماه های دیگر به راحتی به بارگاه الهی راه یابیم. 

 

 

کد خبر 1260105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha