استماع و تکرار بهترین راه برای حفظ قرآن است

ابوالقاسمی برپایی جلسات قرآن را موجب شنیده شدن صوت قرآن در سطح شهر دانست و گفت: استماع و تکرار آیات بهترین راه برای حفظ قرآن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، احمد ابوالقاسمی - داور و قاری بین‌المللی قرآن کریم- امروز(سه‌شنبه، ۱۵ فروردین) در مراسم اختتامیه محافل قرآنی شعبانیه که در مصلی امام خمینی (ره) رشت برگزار شد با اشاره به اجرای برنامه محفل که از شبکه سوم سیما پخش می‌شود گفت: این برنامه مورد استقبال مردم قرار گرفت و همین استقبال ثابت کرد که عشق به قرآن در میان مردم ما زنده است و گرایش به فرهنگ قرآنی در جامعه در حال توسعه است.

 

وی ادامه داد: این برنامه موجب شد تا بیش از یکصد نفر طی چند روز گدشته مراجعه کرده تا فرزندان خود را در مسیر قرآن پرورش دهند.

 


ابوالقاسمی در ادامه با بیان اینکه ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه یک ضرورت بوده و نیازمند تکرار است افزود: وقتی مردم جامعه ای زیاد بشنوند حافظ آن‌ مضامین می شوند.

 

وی تاکید کرد: استماع قرآن موجب حفظ آیات این کتاب الهی توسط اقشار مختلف مردم می شود.

 

این کارشناس و داور برنامه محفل ویژه ماه رمضان، وظیفه قاری قرآن را تلاوت زیبای آیات برای نهادینه شدن آن در اذهان عمومی دانست و افزود: استماع مکرر آيات موجب حفظ قرآن می شود.

 

وی ادامه داد: پخش آيات قرآن به ویژه آیه‌هایی که با سبک زندگی همراه است باید در جامعه به گونه ای باشد که مردم این آیه‌ها را مکررا شنیده و حفظ کنند.

 

ابوالقاسمی استماع قرآن را موجب حفط آن دانست و تصریح کرد: اگر در سطح شهر محافل قرآنی به طور دائم برپا شود خود از مظاهر ترویج فرهنگ قرآنی و مقابله با بی دینی است.

 

وی با بیان‌اینکه جلسات قرآن موجب شنیده شدن صوت قرآن در سطح شهر می شود تاکید کرد: باید در جامعه دینی آنقدر قرآن شنیده شود تا ناخودآگاه همه آن را حفط کنند.

 

 

کد خبر 1260108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha