اطعام و اکرام ایتام در رمضان/ جذب حامی برای قریب به یک هزار نفر در نیمه اول ماه

عسکری نژاد با تأکید بر اطعام و اکرام ایتام به عنوان یکی از برنامه های مهم کمیته امداد در ماه مبارک رمضان گفت: طی ۱۳ روز نخست ماه مبارک رمضان قریب یک هزار نفر از ایتام، دارای حامی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ ناصر عسکری نژاد، چهارشنبه (۱۶ فروردین) در ارتباط ویدئوکنفرانس با رئیس کمیته امداد کشور به منظور ارائه گزارش مهمترین برنامه های ماه مبارک رمضان؛ از ویژه برنامه افطاری برای ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان و با حضور جمعی از مسئولان ارشد استان خبر داد.

 

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان همچنین از آمادگی این نهاد برای سفره کریمانه در جوار مرقد مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور جمع کثیری از خانواده ایتام، مردم و خیرین خبر داد.

 

وی با اشاره به روز اکرام ایتام اظهار کرد: طی ۱۳ روز نخست ماه مبارک رمضان ۳۵۰ نفر حامی، حمایت ۹۲۲ نفر از ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان را بر عهده گرفتند ضمن اینکه طی این مدت ۶ هزار و۳۳۶ نفر از ایتام تحت حمایت با مشارکت حامیان طرح اکرام اطعام داده شدند.


 

عسکری نژاد خاطرنشان کرد: به‌منظور یکپارچگی برنامه‌های ماه مبارک در خدمت‌رسانی به ایتام و نیازمندان جلساتی با خیریه‌ها، هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی برگزار و مقرر شد توزیع غذای گرم و بسته‌های معیشتی با هم افزایی امداد و مراکز نیکوکاری انجام شود.

 

وی با بیان اینکه هر شب از ماه مبارک رمضان، بیش از هزار وعده غذای گرم طبخ و بین نیازمندان توزیع‌ شده است؛ تصریح کرد: طی ۱۳ روز نخست ماه مبارک رمضان بیش از 20 هزار بسته معیشتی، 677 هزار وعده غذای گرم با محوریت ۱۷۱ آشپزخانه و 515 هزار افطاری ساده بین ایتام و نیازمندان سراسر استان توزیع‌ شد.

 


مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده و در راستای تبیین زکات فطره و برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان یک‌شب در میان با حضور در جمع روحانیون و مبلغین زکات شهرستان ها، از خیرین و مبلغین زکات نیز تجلیل می‌شود.

 


وی ادامه داد: پویش قاب مهربانی در فضای مجازی در راستای استفاده از ظرفیت گروه‌های مجازی و خیرین در اطعام و افطاری نیازمندان و حمایت از ایتام نیز در حال اجرا است.
 

 

عسکری نژاد در بخش دیگری از سخنانش به برپایی جشنواره و نمایشگاه اشتغال مددجویان دریکی از بوستان‌های شهر کرمان با ۸۰ غرفه از تولیدات مجریان طرح‌های اشتغال این نهاد خبر داد و افزود: از ائمه جمعه و فرمانداران سراسر استان دعوت‌شده به مدت یک هفته هر شب ضمن تبیین برنامه‌های امداد و شعار سال از نمایشگاه بازدید کنند.

 


وی ضمن دعوت از مردم نوع‌دوست و خیر برای مشارکت در طرح‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان در کمک به ایتام و خانواده‌های محروم اعلام کرد: کد دستوری #034*8877* و یا شماره کارت  5859837000064879 برای این امر در نظر گرفته شده است.

کد خبر 1260203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha