برپایی سفرهای کریمانه  در بقاع متبرکه همدان  همزمان با ایام ولادت امام حسن مجتبی(ع)

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: اطعام دهی به نیازمندان با عنوان « سفرهای کریمانه » در راستای نیت واقفان در بقاع متبرکه همدان همزمان با ایام ولادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار می شود.

 امیر مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان از شهرستان ملایرضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: همزمان با این ایام فرخنده برنامه های مختلفی در سطح بقاع متبرکه و شاخص استان همدان برگزار می‌شود.

   مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه  در ۶۱ بقعه متبرکه همدان برنامه های جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار می‌شود گفت: این برنامه ها شامل مدیحه سرایی، سخنرانی و برپایی محافل قرآنی و  نماز جماعت و... است.

  وی از برگزاری ویژه برنامه جشن درپنج بقعه متبرکه همدان در ایام ولادت امام حسن مجتبی(ع) خبر داد وتصریح کرد: همچنین در شهرستان ها نیز یک برنامه ویژه در هر شهرستان برگزار می‌شود.

 مهدوی  از برپایی سفره های اطعام دهی به نیازمندان با عنوان «سفرهای کریمانه »  در ایام ولادت امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: این اطعام دهی در شهرستانهای کبوتر آهنگ، همچنین در امام زاده عبد الله همدان ، شاهزاده محمد و علی نهاوند و شاهزاده حسین همدان و  همچنین موقوفه سیف الدوله شهرستان ملایر از محل موقوفات و طبق نیت واقفان برپا می‌شود.

 وی همچنین به برپایی محافل جزء خوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم در ایام ولادت امام حسن مجتبی(ع) در بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: این محافل در طول ماه مبارک رمضان با حضور مردم و قاریان در حال برگزاری است.

 وی با اشاره به اینکه برگزاری جشن در بقاع، غبار روبی  برگزاری نماز جماعت، غرفه های فرهنگی و مشاوره با حضور مبلغان و ...  نیز در راستای طرح آرامش بهاری، ضیافت الهی در بقاع داریم گفت: این طرح تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

  وی با بیان اینکه طرح با استقبال خوب مسافران و مردم در بقاع متبرکه همراه بوده افزود: در حال حاضر طرح آرامش بهاری با غرفه های متعدد در سطح شهر همدان و سایر شهرستانها در حال برگزاری است.

مهدوی طرح اطعام دهی در بین نیازمندان در راستای نیت واقف ،توزیع سبد کالا و توزیع نان رایگان ،برگزاری کلاس های رو خوانی و روانخوانی با حضور مبلغین بومی و اعزامی ، پخش مناجات  از بقاع متبرکه ، افطاری ساده در تعدادی از بقاع ، کمک هزینه درمانی به بیماران از محل نیت واقف سیف الدوله ملایر و... را از برنامه های اوقاف و امور خیریه استان در ماه رمضان برشمرد.

  وی خاطرنشان کرد: مراسم عزاداری شهادت مولی الموحدین حضرت علی(ع) و احیای شب های قدر نیز در بقاع متبرکه انجام خواهد شد .

 

کد خبر 1260243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha