محکوم به قصاص نفس از دار مجازات نجات یافت

حجت‌الاسلام حسینی گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان، محکوم به قصاص نفس از دار مجازات نجات یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از  استان کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی رئیس کل دادگستری کردستان اظهار کرد: سال 1398 یک فقره قتل در شهرستان سقز اتفاق افتاد که با شکایت اولیای دم، پرونده این اتفاق در دادگستری سقز تشکیل شد.

 

وی افزود: پس از طی چهار سال و برگزاری چندین جلسه صلح و سازش توسط معتمدین، ریش سفیدان و سفیران صلح شهرستان سقز و با تلاش‌ها و پیگیری مجموعه دادگستری سقز، خانواده محکوم علیه، موفق به اخذ رضایت کتبی از اولیاءدم شدند.

 

وی عنوان کرد: در قالب پویش «به احترام امام رضا(ع) می‌بخشم» و در ماه مبارک رمضان و با تلاش سفیران صلح شهرستان سقز، یک فقره پرونده قتل عمد با اخذ رضایت اولیای دم منجر به صلح و سازش بین طرفین پرونده شد.

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد: با آزادی این زندانی، نخستین پرونده قتل عمد در سال جدید در ماه مبارک رمضان منجر به رضایت و صلح و سازش شد.

 

حجت‌الاسلام حسینی بر حمایت دستگاه قضایی از نهادهای صلح و سازش در استان تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: یکی از سیاست‌های دستگاه قضایی در دوران تحول و تعالی، مشارکت‌های مردمی در راستای تحقق اهداف این دستگاه است که یکی از بسترهای مهم آن تقویت نهاد سازش و نقش آفرینی صلح یاران در اصلاح ذات‌البین است.

کد خبر 1260291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha