منویات رهبری نقشه راه هنرمند متعهد و انقلابی است|گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی از رونمایی کتاب تا نقالی در نماز جمعه

معصومی گرجی ضمن تشریح تقویم اجرایی ویژه برنامه های هفته بزرگداشت هنرانقلاب اسلامی حوزه هنری مازندران، گفت:هنر انقلاب اسلامی، هنر مردمی است و باید این هنر برای رفع دغدغه های جامعه نظیر کاهش آسیب های اجتماعی، ترویج عفاف و حجاب و... بکار بسته شود.

مهدی معصومی گرجی-رئیس حوزه هنری استان مازندران- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید سید مرتضی آوینی که سالروز شهادت این شهید والامقام در ۲۰فروردین از سوی مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شده، اظهار کرد: هرساله از بیستم تا ۲۷فروردین به بهانه هفته هنر انقلاب اسلامی برنامه های متنوع با همراهی هنرمندان،‌شعرا و نویسندگان در سطح استان برگزار می شود.

 

وی از هنر انقلاب اسلامی بعنوان یکی از مهم ترین و ارزشمندترین دستاوردهای انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود:طی چهل و چهار سال که از عمر با برکت انقلاب اسلامی می گذرد گام های استواری برای معرفی هنر متعالی و فاخر برداشته شده است.

 

معصومی گرجی با بیان اینکه منویات مقام معظم رهبری (حفظه الله) پیرامون هنر ارزشی و هنرمند متعهد بهترین نقشه راه برای اشاعه فرهنگ و هنر فاخر و ارزشی محسوب می شود، گفت:هرساله در هفته هنر انقاب اسلامی، تبیین جریان هنر انقلابی با برگزاری سخنرانی‌های متعدد در پیش از خطبه های نماز جمعه در دستور کار این نهاد انقلابی قراردارد که امسال نیز در آستانه سالروز شهادت شهید آوینی، ویژه برنامه ای برای اجرا در نمازجمعه ۱۸ فروردین ساری تدارک دیده شده است.

 

وی ادامه داد: این ویژه برنامه که با حضور نمازگزاران مومن و ولایت مدار مرکز استان مازندران در مصلی امام خمینی(ره) همراه خواهد بود شامل: نقالی و شعرخوانی با موضوع امام حسن مجتبی(ع)، نمایش و رونمایی موشن گرافی شهید سید مجتبی علمدار، برپایی نمایشگاه تجسمی( خوشنویسی، پوستر و عکس) با موضوع هنر انقلاب و برپایی نمایشگاه کتاب های تولیدی حوزه هنری می شود.

 

 معصومی گرجی از شهید مستند ساز هادی باغبانی بعنوان الگویی تمام عیار از یک هنرمند متعهد انقلابی یاد کرد و از رونمایی کتاب زندگینامه شهید باغبانی روز ۱۹فروردین ماه جاری در بیت این شهید والامقام در شهرستان بابلسر خبر داد.

 

وی با بیان اینکه تجلیل از هنرمندان متعهد انقلابی در حاشیه محفل شعر خوانی در محضر حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران برای روز ۲۹فروردین برنامه ریزی شده،یادآورشد: همچنین کتاب تاریخ شفاهی (زندگی نامه) شهید عبدالوهاب قاسمی از روحانیون مبارز انقلاب اسلامی است که در حادثه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ در دفتر حزب جمهورى، در جوار شهید بهشتی به شهادت رسید نیز در هفته هنر انقلاب اسلامی رونمایی می شود.

 

معصومی گرجی با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی، هنر مردمی است و باید این هنر برای رفع دغدغه های جامعه در حوزه های مختلف نظیر کاهش آسیب های اجتماعی، ترویج عفاف و حجاب و... بکار بسته شود، گفت: تبلیغات محیطی با استفاده از بنر های شهری( مجموعه خوشنویسی و نگارگری قافله قلم؛ بر اساس کوتاه نوشت های شهید آوینی درباره انسان و هنر متعهد ) نیز در دستور کار قرار دارد.

 

 وی با بیان اینکه در عصر حاضر بخش اعظمی از جامعه مخاطب شبکه های اجتماعی و فضای مجازی هستند و برنامه هایی نیز برای این قشر تدارک دیده شد، افزود: برپایی نمایشگاه مجازی کتاب عکس سامون ( فرهنگ، طبیعت و آداب مازندران) و مجموعه قافله قلم(خوشنویسی دست نوشته های شهید آوینی با موضوع انسان و هنر متعهد) از جمله این برنامه هاست.

 

معصومی گرجی از برپایی کارگاه تولید محتوای هنرهای تجسمی نیز خبر داد و اضافه کرد: معرفی مفاخر علمی و دینی استان مازندران نیز از جمله فعالیت های مهم حوزه هنری استان است که با استفاده از ابزار هنر و بکارگیری توان هنرمندان انقلابی با قوت در دست اجراست.

 

وی از رونمایی تابلو نقاشی آیت الله شیخ محمد کوهستانی مشهور به آقاجان کوهستانی، فقیه و عارف شیعه در بهشهر خبر داد و گفت: ادای احترام به مقام شامخ شهدای دوران دفاع مقدس و مدافعین امنیت، حرم و سلامت نیز با همراهی هنرمندان استان در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 1260360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha