اگر عوامل سیاسی بهتر پیش برود امر حج هم تسهیل می شود

حجت الاسلام اکبری با تاکید بر اینکه توافق تهران و ریاض بر حج کاملا تاثیر گذار است،‌ گفت: ما سالیانه حدود ۸۳۰۰۰ نفر زائر حج تمتع و ۸۵۰۰۰۰ زائر حج عمره داریم و طبیعتا اگر عوامل سیاسی بهتر پیش برود امر حج هم تسهیل می شود.

حجت الاسلام و المسلمین هادی اکبری، مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در بخش نهادها و موسسات سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با بیان اینکه خانه کعهبه، اولین خانه ای است که برای عبادت مردم ساخته شد، گفت: کعبه هدایت کننده تمام جهانیان است و این از اسرار کعبه است که نه فقط مومنان و مسلمانان بلکه تمام عالم را هدایت می کند.

 

 

وی با بیان اینکه انسانی که بر روی کره زمین زندگی میکند هر کجا که باشد کعبه برای او هدایت کننده و عبادت است، ادامه داد: عبادت کعبه عبادت فردی اجتماعی و جهانی است؛ مردم در مناسک حج در بیایان حضور پیدا می کنند اعمال خاص اتجام می دهند تا حود را رشد بدهند و راه چند ساله را یک شبه بروند کما اینکه در ماه رمضان و شعبان اینگونه است.

 


مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری ادامه داد: همه این موارد باعث می شود که هرسال تعداد زیادی از مسلمان به سززمین مکه مشرف می شوند که این امر نیازمند داشتن ارتباط خوب با کشور میزبان است.

 

 

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه بعد از حادثه منا و برحی حوادث دیگر روابط میان ایران و عربستان تیره تر شد به بررسی توافق ایران و عربستان و تاثیر آن بر روند حج به ویژه حج عمره پرداخت و گفت:‌ با توافقات اخیر میان ایران و عربستان این تیرگی ها از بین رفت و در مسیر این توافق عوامل سیاسی بهتر می توانند برای پیشبرد برنامه های برپایی مناسک حج عمره اقدام کنند.

 

 

مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه توافق تهران و ریاض بر حج کاملا تاثیر گذار است،‌ گفت: ما سالیانه حدود ۸۳۰۰۰ نفر زائر حج تمتع و ۸۵۰۰۰۰ زائر حج عمره داریم و طبیعتا اگر عوامل سیاسی بهتر پیش برود امر حج هم تسهیل می شود.

کد خبر 1260460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha