سازمان انرژی اتمی ایران  از دستاوردهای پر افتخار انقلاب اسلامی است

اسلامی با بیان اینکه سازمان انرژی اتمی ایران از دستاوردهای پر افتخار انقلاب اسلامی است، گفت: سازمان انرژی اتمی با وجود انواع تحریم ها در سال گذشته بیش از ۱۵۹ دستاورد دانشی و فناوری و صنعتی را ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی امروز (جمعه ۱۸ فروردین) در خطبه های امروز تماز جمعه تهران در آستانه ۲۰ فروردین روز فناوری هسته ای از سازمان انرژی اتمی ایران به عنوان یکی از دستاوردهای پر افتخار انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: این سازمان با خودباوری و خداباوری مسیر رشد و ترقی را در راستای شکوفایی علمی و فناوری برای کشور طی می کند.

 

 

وی با اشاره به اینکه در گذشته تنها ابرقدرت ها حوزه فناوری هسته ای را در اختیار داشتند، گفت: ورود سایر کشورها به این عرصه جرم تلقی می شد و با مجازات همراه بود.

 

 

اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تاکنون تحت ظالمانه ترین تحریم ها بوده است، گفت: از جمله تحریم های ایران که به بهانه های واهی انجام شده است تحریم هسته ای است که شاهد اوج آنها در سال ۱۴۰۱ بودیم، کشورهای جهان با اینکه ادعا می کردند که به دنبال رسیدن به تفاهم هسته ای هستند و برجام را بهترین راه حل می دانستند اما فشارها را به اوج خود رساندند. آنها به دنبال این هستند که بگویند ایران به دنبال بمب هسته ای است و این اتهامات را ۲۰ سال است که تکرار می کنند.

 

 

رییس سازمان انرزی اتمی با بیان اینکه در ۱۴۰۱ سال پرتنشی را همراه با رفتارهای پیچیده شاهد بودیم، ادامه داد: با وجود این اقدامات کارشکنانه اما سازمان انرژی اتمی توانست در سال گذشته بیش از ۱۵۹ دستاورد دانشی و فناوری و صنعتی را ثبت کند. این سازمان تلاش کرده است تا تاثیر انرژی هسته ای و فناوری هسته ای را با مردم در میان بگذارد و همه زمینه های آن را گسترش دهد.

 

 

اسلامی در بیان برخی از دستاوردهای سازمان انرژی اتمی و پیشرفت های حاصله در عرصه فناوری هسته ای اینگونه توضیح داد: تولید رادیودارو از جمله این اقدامات است. تولید رادیودارو بدون استفاده از ظرفیت هسته ای امکان پذیر نیست. همچنین توانسته ایم با استفاده از فناوری های در اختیار در پرتودهی گام های مهمی برداریم تا در تولید مواد غذایی و محصولات کشاورزی بهره وری بالایی برای مردم ایجاد کنیم.

 

 

معاون رییس جمهور در بخش دیگری از صحبت های خود در نماز جمعه تهران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص دستیابی به انرژی پاک گفت: در راستای حفظ محیط زیست و با توجه به شرایط اقلیمی باید بتوانیم از ذخایر موجود در کشور به طور ترکیبی برای سوخت استفاده کنیم بر این اساس تاکنون توانسته ایم ظرفیت قدرت مندی را در کشور ایجاد کنیم و به دنبال ذخایر زیرزمینی به صورت هدفمند هستیم.

 

کد خبر 1260505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha