وفاداران به نظام انتظار دارند جلوی افزایش افسارگسیخته تورم گرفته شود/ پشت پرده بی حجابی ها آندولیزه کردن ایران است

آیت الله خاتمی با بیان اینکه مسئولان نظام باید با توجه به شعار «مهار تورم و رشد تولید»؛‌ برنامه ها و طرح های خود را در مسیر افزایش تولید و مهار تورم انجام دهند، تصریح کرد: وفاداران به نظام انتظار دارند جلوی افزایش افسارگسیخته تورم گرفته شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران امروز (جمعه ۱۸ فروردین) در خطبه های نماز جمعه با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: نامگذاری های سال تشریفاتی نیست و تمامی این شعارها با تأمل، فکر و کار کارشناسی در راستای حل مشکلات کشور اعلام می شود تا نقشه راهی برای مسئولان باشد.

 

 

وی با بیان اینکه مسئولان نظام باید با توجه به شعار «مهار تورم و رشد تولید»؛‌ برنامه ها و طرح های خود را در مسیر افزایش تولید و مهار تورم انجام دهند، ادامه داد: این شعار؛ شعار حکیمانه ای است چرا که تورم مشکلی است که دامنگیر آحاد جامعه است.

 

 

آیت الله خاتمی تصریح کرد: مردم و همه کسانی که به این نظام و آرمان های آن وفادار هستند و این وفاداری را در عرصه های مختلف از جمله راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته ثابت و به همه جهانیان اعلام کردند؛ انتظار دارند که مسئولان با برنامه ریزی مدون جلوی افزایش افسارگسیخته تورم را بگیرند و در کنار کنترل قیمت ها و جلوگیری از روند صعودی آنها شاهد افزایش و رونق تولید در بخش های مختلف باشند.

 

 

وی در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان نظام در خصوص حجاب گفت: رهبر معظم انقلاب بر این امر تاکید داشتند که حجای بک مسئله شرعی است و دولتی نیست و کشف حجاب هم مصداق حرام شرعی و سیاسی است. با نگاهی به روندی که در حال حاضر در کشور مشاهده می کنیم می بینیم که این بی حجابی ها عادی نیست و در پشت پرده آنها فروریختن بنیان خانواده و آرامش روانی جامعه و همچنین آندولیزه کردن ایران است.

 

 

آیت الله خاتمی با بیان اینکه بسیاری از توریست های آمریکایی روی موضوع حجاب تاکید کرده اند و در تشریح دیدگاه های آنها اینگونه توضیح داد: یک تئوریسین آمریکایی اعلام کرده است که با زدن دو رکن "ولایت فقیه و حجاب" در ایران؛ نظام جمهوری اسلامی ساقط می شوذ.

 

 

وی با تصریح این موضوع که حتی افرادی که بی حجاب هستند هم جزو ملت ایران هستند و در صورتی که پشت پرده شرارت های دشمن را بدانند و از طراحی های آنها مطلع شوند؛ قطعا این رفتار نادرست خود را کنار می گذارند به بیانیه تبیینی وزارت کشور در این زمینه اشاره کرد و گفت: این بیانیه؛ بیانیه خوبی است اما مردم انتظار دارند که ببینند دولت و نظام به وظایف خود در این حوزه عمل می کند.

 

 

آیت الله خاتمی با تاکید بر لزوم همراهی تمامی نهادهای مربوطه در حوزه حجاب گفت: تبیین در حوزه حجاب یک عملیات عظیم و بزرگ است که از عهده یک نهاد به تنهایی برنمی آید و همه نهادهای مسئول در این زمینه باید به میدان بیایند.

 

 

وی بر این موضوع تاکید داشت که شهدا برای حفظ نظام و اسلام رفتند و حرف همه شهدا "حجاب" است.

 

 

آیت الله خاتمی ادامه داد: دل متدیننی از بی حجابی ها خون است اما باید به این نکته نیز توجه شود که همه چیز در نظام اسلامی بر پایه قانون است و حتی در حوزه برخورد با بی حجابی ها باید بر محور قانون عمل کرد و هرگونه برخورد خودسرانه و منهای قانون خلاف شرع است.

 

 

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه هم قانون‌شکنی و هم بی‌حجابی منکر است، تصریح کرد: انجام امر به معروف و نهی از منکر نیز باید با زبان قرآنی و مودبانه باشد تا نتیجه بخش باشد. در حوزه عمل نیز باید کار را به قوه قضاییه و دستگاه‌های مربوطه واگذار کرد چرا که اقدامات خودسرانه در بحث بی‌حجابی نه تنها باعث از بین رفتن این منکر نمی شود بلکه حرکت مقدس مبارزه با بی‌حجابی را از نیز از بین می برد.

 

 

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در دنیا با محور ایران و انجام تعاملات گسترده در عرصه سیاسی گفت: مقام معظم رهبری در دیداری که با مسئولان نظام داشتند بر این موضوع تاکید کردند که تحولات سیاسی به سمت تضعیف جبهه دشمن پیش می‌رود. آمریکا امروز روز به روز ضعیف تر از گذشته شده است حتی همه حرف ها و ادعاهای آنها برای ایجاد ممانعت در مسیر توافق ایران و عربستان بی نتیجه ماند و این امر نشاندهنده آن است که آمریکا شکست خورده است.

 

 

آیت الله خاتمی همچنین با اشاره به روند کنونی مبارزات در منطقه خاورمیانه و تضعیف رژیم صهیونیستی گفت:‌ رهبر معظم انقلاب دربراه تضعیف این رژیم منحوس نیز در دیدار با مسئولان نظام نکاتی را بیان کردند مبنی بر اینکه بحران های رژیم صهیونیستی امروز بیش از گذشته شده است و سیل مهاجرت ها از آن بیش از پیش است. شاهد اعتراضات گسترده در شهرهای مختلف آن هستیم و در طول چهار سال، چهار نخست وزیر عوض کرده اند.

 

 

وی همچنین با اشاره به برگزاری راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان گفت:  این روز یادگار بنیانگذار انقلاب اسلامی و نماد زنده بودن ملت مسلمان ایران است. امیدواریم ملت ایران با حضور گسترده خود در این روز نماد یار مظلوم بودن و  ضد ظالم بودن را بار دیگر به همه جهانیان اعلام کنند.

 

کد خبر 1260509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha