سیزدهمین نمایشگاه قرآن کریم در بجنورد فعال شد

سیزدهمین نمایشگاه قرآن کریم عصر امروز شنبه، همزمان با هفدهمین روز از ماه مبارک رمضان با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در دانشگاه پیام نور بجنورد آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری -نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه ظرفیت خوب و مناسبی در راستای توسعه فرهنگ قرآنی است که همه باید از آن بهره‌مند شوند.

 

امام جمعه بجنورد با اشاره به انتخاب مناسب مکان این نمایشگاه از برگزاری ویژه‌ برنامه‌ شب‌های قدر در دانشگاه و با همکاری هیئت فاطمه‌الزهرا سلام الله علیها خبر داد و گفت: مردم در شب‌های قدر ضمن شب‌زنده‌داری و حضور در برنامه‌های عزاداری، می‌توانند از این نمایشگاه هم بازدید کنند.

 

وی به عرضه دوهزار عنوان کتاب در قالب ۲۰هزار جلد کتاب در نمایشگاه اشاره کرد و افزود: این کتاب‌ها در موضوعات مختلف و همچنین قرآن، ادعیه، کتاب داستان مرتبط و همچنین محصولات قرآنی است.

 

حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه حضور در نمایشگاه و خرید محصولات قرآن و کتاب، باعث دلگرمی ناشران می‌شود؛ اظهارکرد: علاوه بر این خانواده‌ها می‌توانند فرزندان خود را با معارف قرآنی آشنا کنند. 


بر اساس این خبر؛ سیزدهمین نمایشگاه قرآن کریم از 19 فروردین ماه به مدت هفت روز تا 25 فروردین ماه در دانشگاه پیام نور بجنورد دایر است که در این نمایشگاه محصولات فرهنگی و قرآنی، کتب دینی و ادعیه عرضه می‌شود.


همچنین بخش هنرهای قرآنی نمایشگاه،  شامل اجرای تواشیح، کتابت قرآن کریم و خوشنویسی قرآنی و بخش خدمات قرآنی شامل پاسخگویی به سئوالات دینی و قرآنی، کرسی تلاوت قرآن کریم و مشاوره دینی فعال است.


در این نمایشگاه که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی فعال شده است، انتشارات به نشر، قلم آذین و کتاب رسان از خراسان رضوی، باغ کاغذی و مدافعان از بجنورد و همچنین تعدادی از موسسات عرضه محصولات فرهنگی و مذهبی و همچنین آموزشگاه طراحی مد و لباس اسلامی محصولات خود را به نمایش گذاشته‌اند.
 

ساعات بازدید از نمایشگاه 16 تا 22 اعلام شده است.

 

 

کد خبر 1260750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha