آشفتگی و بحران در اسراییل  نتیجه اقدامات  نتانیاهو/ طرح آشتی ایران و عربستان پایان جنگ یمن را در پی دارد

سید افقهی با بیان اینکه آشفتگی و بحران در اسراییل نتیجه اقدامات نتانیاهو است، گفت: مطالبه تظاهر کنندگان اسراییلی محدود کردن اختیارات نخست وزیر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سید هادی سیدافقهی در نشست آنلاین با اصحاب رسانه در مورد تحولات غرب آسیا با اشاره به جنگ ۸ ساله یمن گفت: طرح آشتی ایران و عربستان سعودی پایان جنگ یمن را با شرط و شروط هایی در پی دارد.

 

 

کارشناس مسایل خاورمیانه در مورد شرایط نتانیاهو در اسرائیل اظهار داشت: بعد از پیروزی نتانیاهو، وی ۶۴ کرسی در پارلمان رژیم صهیونسیتی بدست آورد و افراطی ترین و فاشیستی ترین کابینه تاریخی رژیم صهیونسیتی را تشکیل داد و سه شخصیت راست گرا که یکی از آنها بن کفیر است در راس این کابینه قرار دارد که تروریست و خشونت را تا حد بسیار زیادی بالا بردند که نتیجه آن وضعیت و اوضاع داخلی بحرانی و بهم ریخته اسراییل است.

 

 

وی افزود: تنها پس از چند ماه از آغاز به کار کابینه جدید تظاهرات اسراییلی ها آغاز شد و اسراییلی‌های سکولار و لامذهب علیه برخی اقدامات کابینه نتانیاهو قیام کردند که دلیل این اقدامات اصلاحات قضایی نتانیاهو بود.

 

 

هدف نتانیاهو از اصلاحات قضایی مصونیت قضایی و حقوقی است

 

سیدافقهی تصریح کرد: حکایت این است که براساس مصوبه پارلمان رژیم صهیونسیتی می خواهد برخی اختیارات قضایی را به کنست یا پارلمان اسرائیل واگذار کند تا حق داشته باشد احکام قضایی را در کنست نقض یا وتو کند.

 

وی با بیان اینکه نتانیاهو چندین پرونده سنگین مالی خود و اعضای خانواده اش دارد،‌ گفت: با توجه به این پرونده ها نتانیاهو با اصلاحات قضایی می خواهد برای خود مصونیت قضایی و حقوقی ایجاد کند تا بتواند بعنوان نخست وزیر مادام العمر بماند و حتی با بازنشستگی یا ناتوانی عنوان نخست وزیری را از دست ندهد و با آمدن نخست وزیر جدید و یا عزل شدن  حقوق و عنوان نخست وزیری را مادام‌العمر داشته باشد و با داشتن ۶ پرونده بزرگ مالی و پولشویی و فرار مالیاتی  نتوانند وی را محاکمه کنند.

 


مطالبه تظاهر کنندگان اسراییلی محدود کردن اختیارات نخست وزیر است

 

سیدافقهی ادامه داد: در هیچ جای دنیا کودتایی این چنین رخ نداده است و ترک جدی در رژیم منحوس صهیونیستی براساس ارزشهای قانونی ایجاد شده و در این خلأ نداشتن قانونی اساسی مطالبه تظاهرات کنندگان اسراییلی است که موضوع اصلی آن مسئله تدوین قانون اساسی و قانون کنست و محدود کردن اختیارات نخست وزیر است.

 

وی اظهار داشت: بسیاری از شخصیت های سیاسی، نظامی، امنیتی، نویسندگان و تحلیل گران اسراییل علیه این حرکت خطرناک قیام کردند و آن را مرگ دموکراسی دانسته و خواستار احیای دموکراسی هستند.

 


وی در مورد اقدامات بن گویر گفت: وی قصد دارد در شهرک های یهودی نشین که در معرض حملات مقاومت اسلامی قرار دارند گارد ویژه ملی تشکیل دهد و همه آنها را به سلاح مسلح کند که این امر باید قانونی شود و بودجه آن را نتانیاهو مصوب کند برهمین اساس از بودجه وزارت آموزش و پرورش و وزارت دفاع قطع کردند و به گارد ملی تخصیص دادند تا وعده بن گفیر در تشکیل گارد ملی محقق شود اما وظایف گارد ملی  با نیروهای امنیت داخلی تداخل دارد.

 

 

وی با بیان اینکه از اعتراضات جدی مخالفان نتانیاهو تشکیل گارد ملی است، اظهار داشت: تمرد، اعتصاب ارشدهای نظامی صهیونیستی به دلیل تحولات اخیر در اسراییل و رویکرد مقاومت و عملیات‌های استشهادی که هرو روز بیشتر می شود از بحران های دیگر در اسراییل است.

 

بحران اوکراین بحران اقتصادی در اسراییل را در پی دارد

 

سید افقهی با بیان اینکه در نتیجه بحران اوکراین بحران اقتصادی در اسراییل ایجاد شده است و این امر در وضعیت اقتصادی اسراییل اثرگذار شده است، گفت: این بحران موجب تبعیضات میان اقوام اسراییلی و یهودی شده است و این تبعیضات در بحران اجتماعی و اقتصادی و سیاسی خود را نشان می دهد و روز به روز تناقضات آشتی ناپذیر در جامعه بیشتر می شود.

 

وی در مورد جبهه مقاومت اسلامی با اشاره به تاکیدات رهبری انقلاب مبنی بر مسلح شدن کرانه غربی تصریح کرد: بر همین اساس با همت سردار سلیمانی و حزب الله لبنان و جهاد اسلامی این اقدام صورت گرفت و جوانان مشتاق در غرب مسلح شدند و شاهد سازماندهی و عملیات های مسلحانه چند نفری یا تک نفره در تل‌آویو و بیت المقدس هستیم.

 

کارشناس مسایل خاورمیانه با اشاره به اقدامات بی شرمانه صهیونیست ها در حمله به مسجد الاقصی اظهار کرد: پلیس شرور اسراییل در اقدام جدید خود وارد شبستان مسجدالاقصی شده و زنان معتکف و روزه دار را مورد حمله قرار داده و آنها را زخمی کرده است. جهاد اسلامی هشدار داد که اگر دست از این اعمال ضد انسانی برندارید به شما ضربه می زنیم و این بار از جنوب لبنان موشک های را به شمال فلسطین اشغالی یا نقطه الجلیل شلیک کردند و شمار موشک ها بیش از ۲۰ موشک بوده است.

 

وی ادامه داد: در مقابل این اقدامات عکس العمل رژیم صهیونسیتی بسیار عبرت آموز است و مقاومت اسلامی در فلسطین قهرمان تر از قبل شده و نوع سلاحهای آنها بسیار پیشرفته تر از گذشته است و در مقابل عکس‌العمل نیروی هوایی رژیم صهیونسیتی خیلی سرد بود و اهداف مرده را هدف قرار دادند.

 

سیدافقهی گفت: آنها این بار بسیار نگران سرنگونی نتانیاهو هستند و بر همین اساس نتانیاهو به قدری تحت فشار بوده که اصلاحات قضایی را به تعلیق درآورد.

 

اگر لازم شود به شیوه خود انتقام شهادت دو مستشار را می گیریم

 

وی با اشاره به استقرار زیردریایی فلوریدا در دریای سرخ و قابلیت های کلاهک های هسته ای این زیر دریایی تصریح کرد: اسراییل این زیردریایی را در دریای سرخ مستقر کرد تا مبادا ایران به تلافی شهادت دو مستشار خود به اسرائیل حمله کند اما باید بگوییم اگر لازم شود به شیوه خود انتقام دو مستشار خود را می گیریم.

 

وی در مورد وضعیت بحرانی در اسراییل گفت: بحران همچنان در رژیم صهیونسیتی ادامه دارد و و مخالفان می گویند تعلیق اصلاحات قضایی را نداریم و باید نتانیاهو استعفا بدهد و براساس این اظهارات اسراییل ها بود که رهبر انقلاب از باب کنایه و طنز گفتند که با حوادث اخیر اسرائیل ها برای نابودی خود عجله دارند.

 

کارشناس مسائل خاورمیانه یادآور شد: امسال تظاهرات روز قدس بی سابقه خواهد بود و باردیگر پایه های رژیم صهیونسیتی متزلزل می شود و روحیه روانی آنها بهم می خورد مقاومت اسلامی از جمله سید حسن نصرالله هم بیش از هر وقت دیگر اظهار داشت که با هرگونه تعدی و تجاوز رژیم صهیونسیتی جهاد اسلامی و جبهه مقاومت با قطعیت وارد میدان شده و علیه رژیم صهیونسیتی می جنگیم.

 

وی با بیان اینکه عربستان سعودی در یمن شکست خورد در مورد مصالحه ایران و عربستان گفت: مصالحه ایران و عربستان سعودی بسیار خوب است و امیدواریم تمام مواردی که توسط سردار شمخانی امضا شد  اجرا شود.


آغاز مناسبات ایران و عربستان سعودی

سید افقهی افزود:  مناسبات دیپلماتیک  میان ایران و عربستان سعودی آغاز شده و آتش بس یمن با این مناسبات آغاز  و حملات آل سعود متوقف و مواردی از گشایش نیز ایجاد شده است البته فاصله آتش بس تا آشتی کامل و صلح کامل ۶ ماه یا بیشتر است و باید مسائل آنها در موضوع اسرا، کشته ها و شهدا، گشایش فرودگاه های یمن، انتقال بانک مرکزی به صنعا، رساندن سوخت و پرداختن حقوق کارکنان وفاق ملی، رفع محاصره و موضوع خسارتها حل شود.

 

وی با بیان اینکه عربستان سعودی پای تمام طرح های آمریکا در منطقه بود ادامه داد: علارغم حملات وحشیانه عربستان  به یمن، هر روز عربستان هزینه بیشتری را در جنگ با یمن پرداخت می کرد تا جایی که دچار کسری بودجه شده و بخشی از سهام شرکت آرمکو که یک شرکت نفتی بزرگ عربستان است فروخت و از سوی دیگر پاشاهی بن سلمان و طرح ها و تحولات اقتصادی و طرح ها سرمایه‌گذاری شهرک هوشمند و .... عربستان سعودی را به سمت مصالحه با ایران سوق داد.


هزینه ۸ تریلیونی آمریکا در غرب آسیا بی نتیجه بود

کارشناس مسایل خاورمیانه با بیان اینکه ایران تمام طرح های آمریکا در منطقه را با شکست مواجه کرد افزود: طبق اظهار ترامپ ۸ تریلیون در غرب آسیا هزینه کرد که همگی با شکست مواجه شد.

 

وی با بیان اینکه ژاپن اعلام کرد بدون دلار معامله می کند افزود: ورود ایران و چین به معاهده ۲۵ ساله، ورود ایران به اوراسیا ، شانگهای و تصمیم های مالی بزرگ با حضور ۹ کشور بزرگ دنیا باعث شد تا عربستان سعودی با پول خود کار کند و دلار را در معاهدات تجاری خود کنار بگذارد و هیمنه دلار فرو ریخت .


ریزش دومینو وار بانک های آمریکا

سیدافقهی با بیان اینکه دولت فدرال گفت: در حالی که آمریکا دلار را پول ملی دنیا می داند اما اکنون عربستان و چند کشور دیگر مبادلات نفتی خود را بدون دلار انجام می دهند و شاهد ریزش دومینو وار بانک های آمریکا هستیم و بانک های آمریکا اعلام ورشکستگی کردند.

 


وی گفت: اما در این میان برخی کشورها  دلارهای چاپ شده آمریکا را میان خود رد و بدل می کنند مانند بازی تومان و دلار در ایران که بسیار چندش آور است و باید با آن مقابله شود و اقتصاد به سمت طرح های منطقی و عاقلانه حرکت کند.

 

چین کشوری عقلانی در اقتصاد

سید افقهی تصریح کرد: امروز چین در میان اقتصاد دنیا اولین اقتصاد دنیاست و آمریکا در اقتصاد ورشکسته شد زیرا چین یک کشور عقلانی در اقتصاد است، امروز اکثر آگاهان سیاسی در دنیا اعلام می کنند که هیمنه آمریکا به پایان رسیده و نظم نوین جهانی در حال شکل گیری است رهبر انقلاب فرمودند که بعد از حوادث اکراین نظم جهانی را باید شاهد باشیم.

 

وی گفت: ان‌شاءالله آینده درخشانی در انتظار یمن قرار دارد و آمریکا و رژیم صهیونسیتی باید از منطقه اخراج شوند و خون بهای سردار سلیمانی اخراج آمریکا از منطقه است و کشورهای منطقه خودشان باید مشکلات خود را حل کنند.

 

کارشناس مسایل خاورمیانه تصریح کرد: باید بدانیم که آمریکا دست از ماجراجویی و بحران نمی کشد اما بسیاری از کشورها تصمیم گرفتند صادرات نفت خود را کاهش داده تا اقتصاد بحران دیده ایران جبران شود و باردیگر توطئه های رژیم صهیونسیتی با شکست مواجه شده است.

کد خبر 1260767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha