ساخت ۳۰۰ واحد مسکن در روستاهای محروم استان

رسولی اشاره به همکاری بنیاد مستضعفان با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در احداث مسکن روستایی اعلام کرد: تاکنون ۳۰۰ واحد در روستاهای استان به همت بنیاد مستضعفان احداث شده است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، سعید رسولی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان در جمع اصحاب رسانه کردستان با اشاره به گرامیداشت 21 فروردین ماه سالروز تاسیس نهاد بنیاد انقلاب اسلامی به دستور امام راحل و افتتاح حساب 100 امام(ره) اظهار کرد:

از دغدغه‌های اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اجرای طرح هادی روستایی است که تاکنون طرح هادی در ۵۶۴ روستای کردستان اجرا شده است که معادل ۴۳ درصد روستاهاست و باید در کمترین زمان ممکن به میانگین کشوری برسیم.

وی گفت: تاکنون در ۳۳۰ روستای استان اجرای طرح آسفالت معابر انجام شده و در ۱۵۰ روستای استان نیز طرح هادی و آسفالت معابر انجام گرفته است. رسولی اعلام کرد: امسال ۱۲۷ میلیارد تومان برای آسفالت روستایی اعتبار داریم که پس از برآورد روستاها عملیات اجرایی در روستاها انجام می‌گیرد. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان خاطر نشان کرد: اعتبارات مصوب بنیاد مسکن کردستان، امسال جهش خوبی داشته و ۵۶۲ میلیارد تومان برای ما مصوب شده و ۲۲۳ میلیارد تاکنون تخصیص یافته است و بنا داریم ۲۵۴ پروژه طرح هادی را امسال اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: از برنامه‌های بنیاد مسکن بازنگری طرح هادی است که کردستان در زمینه مطالعه طرح هادی از استان‌های موفق کشور بوده است و در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار مطالعات شکل گرفته است.

رسولی اضافه کرد: بنیاد مسکن کردستان در سال قبل استان برتر جذب قیر رایگان و آسفالت معابر روستایی کشور را کسب کرد و هر استانی که نتواند سهمیه قیر خود را جذب کند کردستان آماده جذب سهمیه سایر استان‌ها است. دو هزار جلد سند مالکیت روستایی در کردستان صادر می‌شود مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان به صدور ۹۲ هزار و ۳۹۸ جلد سند مالکیت روستایی در کردستان پرداخت و گفت: امسال نیز دو هزار سند مالکیت در استان صادر می‌شود.

رسولی ادامه داد: بنیاد مسکن کردستان ۴۲ دستگاه ماشین‌آلات سنگین در اختیار دارد که با تلاش و پیگیری ۹ دستگاه ماشین‌آلات سنگین به ناوگان استان اضافه شد.

وی یادآور شد: در حوزه حساب ۱۰۰ امام نیز از خیرین درخواست می‌شود در حوزه کمک‌های خیرین واریز وجه انجام شود تا زمینه کمک به ساخت مسکن محرومین بیش از پیش فراهم شود.

وی اذعان کرد: خیرین با واریز کمک‌های خود به حساب 100امام (ره) زمینه‌ساز کمک به ساخت مسکن محرومان می‌شوند و سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور نیز براساس واریزی‌های خیرین استان همان اندازه را به حساب کردستان واریز خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: در راستای گرامیداشت دهه حساب ۱۰۰ امام، بنیاد مسکن دیدارهایی با مسئولان ارشد استان خواهیم داشت و ۶۸ پروژه آسفالت معابر روستایی با ۷۴۶ میلیارد ریال اعتبار انجام و ۵۳ هزار و ۹۶۰ مین واحد مقاوم‌سازی استان بهره‌برداری می‌شود. ۵۳ هزار و ۹۶۰ واحد در روستاهای کردستان مقاوم شده‌اند.

رسولی اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان هر ساله نوسازی و مقاوم‌سازی چهار هزار واحد مسکن روستایی را در دست اقدام دارد و تاکنون ۵۳ هزار و ۹۶۰ واحد در روستاهای کردستان مقاوم شده‌اند.

وی با اشاره به همکاری بنیاد مستضعفان با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در احداث مسکن روستایی اعلام کرد: تاکنون ۳۰۰ واحد در روستاهای استان به همت بنیاد مستضعفان احداث شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان از احداث مسکن ملی در پنج شهر استان خبر داد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای دیواندره، کامیاران، قروه، دهگلان و بیجار امر نهضت ملی مسکن را در دستور کار قرار داده و پیشرفت‌هایی در این زمینه داشته است و هفته آینده نیز در قروه ۱۵۰ واحد مسکن ملی افتتاح می‌شود.

کد خبر 1260863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha