برپایی غرفه «مسجد جامعه محور» در نمایشگاه کتاب مازندران|۲۰عنوان کتاب بومی در نمایشگاه «بهار در بهار» رونمایی می شود

جوادی از برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی مازندران با عنوان «بهار در بهار» از ۲۷-۳۱فروردین ماه جاری درساری خبر داد و گفت: ۲۰عنوان کتاب بومی در این نمایشگاه رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حسین جوادی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران-امروز(۲۰فروردین) در نشست خبری نمایشگاه بهار در بهار بااشاره به برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی مازندران در ماه مبارک رمضان،  اظهار کرد: این نمایشگاه با عنوان بهار در بهار از ۲۷ لغایت ۳۱ فروردین ماه جاری در مجتمع فرهنگی هنری دستگاه فرهنگ و هنر استان برگزار می شود.

 

وی به دایر شدن ۴۰ غرفه برای عرضه محصولات اشاره و افزود: ساعات کار نمایشگاه صبح ها از ساعت ۱۰ تا ۱۴ و بعدازظهرها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ است. 

 

جوادی ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم برای بازدید از نمایشگاه، خواستار حضور پُررنگ دانشجویان و دانش آموزان در نمایشگاه بزرگ کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی مازندران شد.

 

وی با اشاره به ظرفیت فرهنگ و هنر و رسانه در استان مازندران، خاطرنشان شد: تعامل و هم افزایی این سه حوزه می تواند به پویایی اقتصاد فرهنگ کمک کند. 

 

جوادی به فعالیت ۲۵۸ ناشر در استان اشاره کرد و گفت: ۹۲۶عنوان کتاب با شمارگان ۸۰۴هزار و ۴۸۰ درسال گذشته از سوی این ناشرین روانه بازار نشر شد. 



وی با بیان اینکه ۱۳ناشر استانی، سه کتاب فروشی معتبر ساری و۴۲نمایندگی انتشار معتبر استان در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، افزود: تاکنون حدود چهار هزار کتاب برای جانمایی در این نمایشگاه شناسایی شدند.

 

جوادی با بیان اینکه ۲۰عنوان کتاب بومی در نمایشگاه بهار در بهار رونمایی می شود، ادامه داد: تجلیل از نویسندگان و ناشران فعال استان را خواهیم داشت. 

 

وی با بیان اینکه امسال چهار گارگاه تخصصی در حوزه نشر شامل تولید محتوا، ویراستاری، طراحی و چاپ کتاب برگزار می شود، گفت: رونمایی از تمثال شهید شاخص قرآنی سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار دارد. 

 

جوادی با بیان اینکه جشنواره قرآنی بهار در بهار به همت تبلیغات اسلامی در ایام برپایی نمایشگاه کتاب برگزار می شود، افزود: جشن بهار قرآن ویژه دانش آموزان دختر با محوریت فضلی مجازی برگزار می شود.

 

وی از برگزاری جشن گنجینه های آسمانی ویژه دانش آموزان پسر خبر داد و گفت: در زمان برپایی نمایشگاه هر روز کتاب قرآن خواهیم داشت. 

 

جوادی از برپایی ایستگاه قرآنی ویژه کودکان با عنوان قرآن بخوان جایزه بگیر در نمایشگاه کتاب خبر داد و افزود: معرفی کتاب در غرفه  کودکان با محور آشنایی با کتاب و نجوم به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواهیم داشت.

 

وی از برپایی غرفه مسجد جامعه محور خبر داد و گفت: برپایی محافل قصه گویی قرآنی و محفل شعر ادبی هم در دستور کار است. 

 

جوادی همچنین از برپایی غرفه عفاف و حجاب در نمایشگاه کتاب ماه رمضان خبر داد و یادآورشد: افطاری ساده نیز بین غرفه داران توزیع می شود.

کد خبر 1260874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha