برپایی حدود ۴۰ محفل قرآنی کتابخانه های عمومی فارس در ماه رمضان

فیروزی با اشاره به اینکه کتابخانه های عمومی فارس با برگزاری برنامه های فرهنگی و ترویجی در ماه مبارک رمضان میزبان مومنان و اهالی فرهنگ و ادب هستند، از برپایی حدود۴۰ محفل قرآنی در سطح این استان خبر داد.

محمدحسین فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: فرهنگ سازی، ترویج و گسترش خوبی ها در جامعه از امور و وظایف دستگاه ها و نهادهای متولی فرهنگ است و کتابخانه های عمومی نیز به عنوان یکی از نهادهای متولی امر فرهنگ، وظیفه ترویج خوبی ها را عهده دار است.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی فارس افزود: کتابخانه های عمومی در طول سال برنامه های متنوع متعددی را در راستای توسعه فرهنگ خوبی ها در جامعه برگزار می کنند که با استقبال خوب شهروندان و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی مواجه است.

 

وی از جمله این برنامه ها را برگزاری محافل قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان برشمرد و اذعان کرد: امسال و با برنامه ریزی هایی که از سوی کتابخانه های عمومی صورت گرفته، میزبان حدود 40 محفل قرآنی هستیم که در طول ماه مبارک رمضان در حال انجام است.

 

فیروزی عنوان کرد: در این محافل قرآنی که با حضور اهالی فرهنگ و ادب همراه است، برنامه هایی همچون آموزش روخوانی، جزءخوانی و تفسیر قرآن کریم برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه ویژه برنامه های فرهنگی و ترویجی نیز در طول ماه مبارک رمضان در کتابخانه های عمومی استان انجام می شود، اظهار کرد: ویژه برنامه ملی «بهار در بهار» و برنامه «ضیافت مطهر» از جمله برنامه های فرهنگی ترویجی کتابخانه های عمومی در ایام ماه مبارک رمضان بوده است.

کد خبر 1260903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha