نمایش و نقالی پرده های علوی در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن

امیری از اجرای نمایش نقالی با موضوع پرده های علوی و غزوه های حضرت علی (ع) در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبر داد.

شهرام امیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مورد نمایش پرده های قهوه خانه ای در این سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: پرده های قهوه خانه ای به نوعی سینمای قدیم را در معرض دید عموم مردم قرار داده است که قصه های روایت گونه است که به دست نقالان یا روایتگران قهوه خانه و نقاشان پرده انجام شده است که در هر پرده چند قصه نهفته است.

 

مدیر بخش فرهنگی و صنایع دستی سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن افزود: پرده های نقاشی حاضر در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم پرده های علوی است که قصه های مربوط به اهل بیت (ع) را روایت می کند. در این پرده ها غزوات امیرالمومنین (ع) به نمایش گذاشته شده که جنگ احد و خندق از جمله این پرده ها است. کشتن امر بن عبدو و کشتن عقرب شامی از دیگر پرده های نقاشی مشهور در نمایشگاه است که توسط استاد طالعی نیا از بازماندگان نقاشی قهوه خانه ای کشیده شده است. همچنین آثاری از استاد همدانی نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

 

امیری تصریح کرد: این پرده ها با حضور یکی از نقالان از استان مازندران برای مردم تشریح می شود که در حال حاضر چهار پرده کامل از نقاشی علوی در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار دارد.

کد خبر 1260909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha