محافل ۱۱ گانه قرآنی در روستاهای کاشان برگزار می شود

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از برگزاری ۱۱ محفل قرآنی با همکاری کانون های مساجد در روستاهای این شهرستان خبر داد.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان ماه نزول و بهار قرآن و در راستای منویات مقام معظم رهبری، ۱۱ محفل قرآنی با حضور کاروان های قرآنی در روستاهای تابعه شهرستان کاشان برگزار می شود.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان افزود: این برنامه ها با هدف ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی و هدایت فعالیت های قرآنی با رویکرد بهره مندی از قاریان و حافظان ممتاز شهرستان در سطوح «استانی،کشوری و بین المللی» و با هدف هم افزایی بین دستگاهی شهرستان کاشان اجرا می شود.

 

 

ضابطی ادامه داد: بر این اساس و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، چهار محفل در روستاهای «شجاع آباد، تُتماج، شادیان و گردان امام حسین(ع)» در بخش مرکزی، دو محفل در روستاهای «اسحاق آباد و حسنارود» در بخش نیاسر، سه محفل در روستاهای «جوینان، قُهرود و قزاآن» در بخش قمصر و دو محفل در روستاهای «اُزوار و پَنداس»  در بخش بَرزُک برگزار می‌شود.

 

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حافظان وحی کاشان ، بخشداران، دهیاران بخش ها، شورای اسلامی روستاها، اداره تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه، کانون بسیج هنرمندان، حوزه هنری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان در اجرای این محافل قرآنی همکاری دارند.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان تصریح کرد: برگزاری محافل قرآنی و بیان مفاهیم بلند قرآن کریم سبب انسان سازی و تحول اجتماعی شده و تغییر رفتار در انسان‌ها و دوری از پلیدی‌ها و افکار مسموم را به همراه دارد.

کد خبر 1260930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha