مراسم بیست و چهارمین سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی در کرمان+تصاویر

مراسم بیست و چهارمین سالگرد شهادت امیرر سپهبد علی صیاد شیرازی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، جمعی از مسئولین، خانواده شهدا، نیروهای نظامی و انتظامی و اصحاب رسانه برگزار شد.

تصویرسازیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ همزمان با ۲۱ فروردین، سالروز شهادت امیرسپهبد علی صیاد شیرازی، مراسم بیست و چهارمین سالگرد آن شهید والامقام با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، جمعی از مسئولین، خانواده شهدا، نیروهای نظامی و انتظامی و اصحاب رسانه برگزار شد.

 

در این مراسم امیر غلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش در سخنانی با اشاره به اهمیت جلوگیری از گسست نسلی، گفت: این امر در حوزه جبهه و جنگ توسط شهید صیاد در سال ۷۳ با تشکیل هیئت معارف جنگ به منظور تبیین دلاورمردی های های ارتش انجام شد.

 

وی گفت: یکی از مأموریت های هیئت معارف جنگ، علاوه بر انتقال فرهنگ دوران دفاع مقدس به نسل جوان باید تشریح ویژگی های شخصیتی شهید صیاد باشد که نقش بسیار تأثیرگذازی در دفاع مقدس داشت و با انتصاب او توسط امام راحل شاهد تحول بزرگی در دفاع مقدس بودیم.

 

این مراسم با سخنرانی مبسوط امیر سرتیپ جانباز سیدحسام هاشمی، مشاور فرماندهی معظم کل قوا و جانشین هیئت معارف جنگ و همرزم شهید صیاد شیرازی ادامه یافت که متعاقباً منتشر می شود.

 

رونمایی از کتاب«خط در خط» خاطرات جانباز صمد شهرکی؛ کتابچه معارف جنگ و تجلیل از جمعی از خانواده شهدا و جانبازان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

بر اساس گزارش شبستان، همچنین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان با استفاده از سخنان حاج قاسم درباره شهید صیاد شیرازی مبنی بر اینکه «صیاد، سلمان ارتش بود» تصویرسازی «مالک و سلمان» را منتشر کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1261055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha