برنامه های شاخص روز قدس در کرمان اعلام شد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان برنامه های شاخص و محوری روز قدس در کرمان را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حسین انجم شعاع، دوشنبه(۲۱ فروردین) در نشست خبری با تسلیت ایام شهادت امام علی علیه السلام، شهید راه حق و عدالت که الگویی برای حق جویان و آزادی خواهان است؛ افزود: آن حضرت دومین شخصیت بعد از رسول اکرم در تاریخ بشریت و از طرفی مظلوم ترین فرد عالم است در عین حالی که ایشان شجاع ترین فرد بودند و شیعه افتخار می کند که پیرو این مکتب است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان در ادامه با گرامیداشت روز جهانی قدس، گفت: یکی از آرمان های انقلاب اسلامی حمایت از مسلمانان مظلوم و مستضعفان و مظلومان جهان به ویژه مردم مظلوم فلسطین است و این مهم یکی از اهداف حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است.

 

وی ادامه داد: از طرفی مسجد الاقصی به عنوان قبله نخست مسلمانان، یک مکان مقدس و محل عروج پیامبر است لذا اهمیت زیادی از این جهت دارد و حضرت امام ره بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای تقویت و برجسته کردن آرمان فلسطین، جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز قدس معرفی کردند که نشان دهنده دوراندیشی امام است.

 

 

انجم شعاع با افزودن این مطلب که امام از طرفی به دنبال بسیج کردن همه مسلمانان جهان برای دفاع از فلسطین و آرمان رهایی قدس شریف بودند؛ ظلو جنایت قریب ۷۰ ساله علیه ملت فلسطین با حمایت آمریکا و اروپا و کشور های غربی دانست و افزود: دلیل حمایت آمریکا از صهیونیست ها، حضور در قلب جهان اسلام و اختلاف بین کشور های اسلامی است.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر جبهه مقاومت و سردار سرافراز اسلام شهید سلیمانی حضور پیدا نمی کرد الان داعش بر کل مناطق سوریه، عراق، لبنان و خیلی کشورها حاکم بود زیرا فلسفه وجودی داعش ایجاد تفرقه و‌جنگ بین مسلمان بود.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه بعد از امام راحل، مقام معظم رهبری حمایت همه جانبه از فلسطین دارند و این حمایت و پشتیبانی ها روز به روز بیشتر خواهد شد؛ گفت: هیچ زمانی به اندازه امروز، اسرائیل و صهیونیست ها ضعیف نبوده اند و این به نابودی اسرائیل کمک می کند.

 

وی ادامه داد: از طرفی اتفاقات و اتحاد بین کشورهای اسلامی در منطقه و رابطه ایران و عربستان روز به روز بهتر اسرائیل و حکومت صهیونیستی به شکست نزدیک می شود لذا روز جهانی قدس از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

انجم شعاع با تأکید بر برگزاری باشکوه مراسم روز قدس امسال با شعار «فلسطین؛ محور مقاومت جهان اسلام و قدس در آستانه آزادی» تصریح کرد: در این جهت ستاد بزرگداشت روز قدس بیش از یک ماه در کشور و بیش از سه هفته در استان کرمان و همه شهرستان ها و بخش ها شکل گرفته تا برنامه ریزی لازم برای حضور حماسی انجام شود.

 

وی با اعلام اینکه راهپیمایی روز قدس امسال، ساعت ۱۰ صبح جمعه این هفته( ۲۵ فرودین) از چهارراه توحید آغاز و اجتماع پایانی در مصلی با سخنرانی سردار شریف، رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور است؛ از مردم شهید پرور استان و ولایت مدار و فهیم استان دعوت کرد تا همچون گذشته در راهپیمایی حمایت از فلسطین شرکت کرده و با حضور خود به آزادی روز قدس و فلسطین سرعت ببخشند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: به دلیل اینکه شهید سلیمانی فرمانده جبهه مقاومت بودند و کمک زیادی به آزادسازی قدس و فلسطین کردند، برنامه های کرمان از جمله در مسیر راهپیمایی متفاوت از دیگر شهرها برگزار می شود.

 

وی از برگزاری ویژه برنامه ای در گلزار بین المللی شهدای کرمان و در روز پنج شنبه ۲۴ فرودین با حضور خالد قدومی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خبر داد و افزود: همچنین همایش روشنگری روز جهانی قدس با حضور وی در دانشگاه شهید باهنر برگزار می شود.

 

انجم شعاع برگزاری مسابقات روز قدس و کودکان فلسطینی به صورت استانی توسط ادارات کل آموزش ک پرورش، برگزاری وبینار استانی توسط ناحیه حضرت رسول و سخنرانی سردار شریف در ۲۳ فروردین، کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه، برگزاری مسابقات علمی و فرهنگی در دانشگاه، برپایی غرفه های فرهنگی و... را از دیگر برنامه های قابل ذکر عنوان کرد.

کد خبر 1261060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha