جزءخوانی قرآن کریم به سبک بچه‌های مسجد آیت الله میلانی راور+تصاویر

محافل قرآنی ماه مبارک رمضان در استان کرمان نیز رونق فراوانی دارد؛ عموم این جلسات در مساجد و اماکن متبرکه است؛ برخی جلسات هم اینگونه نیست مثل جزءخوانی نونهالان و نوجوانان کانون فرهنگی هنری معراج مسجد آیت الله میلانی راور.

خبرگزاری شبستان-کرمان

 

رمضان المبارک، بهار قرآن است؛ بهار فصل رویش های جدید و جوانه زدن های هیجان انگیز؛ استشمام رایحه خوش گل ها؛ وزیدن نسیم های جانبخش بهاری؛ تابش متفاوت خورشید و تازه شدن جان ها است و این همه و فراتر از آن را می توان با زانو زدن در محضر آیات روحبخش کلام وحی و دل دادن به کلام الهی به دست آورد.

 

 

هر ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، محافل قرآنی رونق می گیرد و جلسات قرآن اعم از جزءخوانی و تفسیر و مفاهیم و... چند برابر می شود و این خود زمینه انس اقشار مختلف جامعه از قرآن کریم را بیش از پیش فراهم می کند.

 

 

برخی ها با حُسن سلیقه ای که دارند جهت استفاده طیف بیشتری از مردم از قرآن خوانی در ماه مبارک رمضان، جلسات خود را به فضاهای عمومی مثل پیاده راه، محله و یا پارک برده و حال و هوای خوشی ایجاد می کنند که در همین زمینه امسال جزءخوانی قرآن کریم در گذر چهارباغ اصفهان بازتاب رسانه ای گسترده ای یافت.

 

 

محافل قرآنی در استان کرمان نیز رونق فراوانی دارد؛ عموم این جلسات در مساجد و اماکن متبرکه است؛ برخی جلسات هم اینگونه نیست مثل جزءخوانی نونهالان و نوجوانان کانون فرهنگی هنری معراج مسجد آیت الله میلانی راور.

 

از روز اول ماه مبارک رمضان، بیش از ۳۰ نفر از بچه ها هر روز در خانه یکی شان جمع می شوند و جان خود را سرشار از نورانیت کلام وحی می کنند؛ این کار را به جهت آثار و برکات قرائت قرآن در منزل خصوصاً در این ماه رحمت، انجام می دهند که  خود تحقق عینی حدیث نبوی است که فرمودند «نَوّرُوا بُیُوتَکُمْ بِتِلَاوَةِ الْقُرْآنِ فَإِنَّ الْبَیْتَ إِذَا کَثُرَ فِیهِ تِلَاوَةُ الْقُرْآنِ أَضَاءَ لِأَهْلِ السَّمَاءِ کَمَا تُضِی‏ءُ نُجُومُ السَّمَاءِ لِأَهْلِ الدُّنْیَا؛‌ با تلاوت قرآن، خانه‏‌هایتان را روشن کنید، زیرا هرگاه در خانه تلاوتِ قرآن بسیار شود، آن خانه براى اهل آسمان می‌درخشد همانگونه که ستارگان آسمان براى اهل زمین می‌درخشند»

 

امام جماعت هم بچه ها را همراهی و نکات مهم آیات را برای آنان بازگو می کند و در پایان خانواده میزبان با سفره افطاری ساده، پذیرای میهمانان قرآنی است.

 

مسئولان کانون مسجد تصمیم هم گرفتند به پاس این حرکت کاملاً خودجوش و مردمی و خانوادگی در پایان ماه مبارک از بین افرادی که در جلسات شرکت کردند به قید قرعه هزینه سه سفر مشهد مقدس اهدا کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1261254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha