اثرگذاری بر شنونده ثمره تلاوت معنادار قرآن است

شاکرنژاد قاریان قرآن وقتی نسبت به مفاهیم و معانی آیات قرآن مطالعه دارند و تدبر می کنند می توانند با انتخاب لحن مناسب تلاوت، در شنونده اثرگذارتر باشند و مخاطب را به تلاوت قرآن و درک مفاهیم والای قرآنی جذب کنند.

«حامد شاکرنژاد» در حاشیه بازدید از سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر «مهندسی تلاوت» به خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: مهندسی تلاوت از منظر رهبر معظم انقلاب یعنی «به‌گونه‌ای با انتخاب لحن مناسب تلاوت کنید که در شنونده عمیقاً اثرگذار باشد و او را به تبعیت از کلام خدا وادارد.»

 

حافظ و قاری بین‌المللی قرآن با بیان اینکه برای تحقق «تلاوت معنامحور» به تلاش، فکر و ایده نیاز داریم، خاطرنشان کرد: تحقق تلاوت معنامحور و مهندسی تلاوت به تولید فکر، ممارست و تمرین و برنامه ریزی و آموزش نیاز دارد.

 

مبلغ قرآنی با اشاره به نقش قاریان در اجرایی شدن تلاوت معنامحور، تصریح کرد: قاریان قرآن پیش از تلاوت خوبی از آیات قرآن داشته باشند، باید یک مطالعه حداقلی درباره مفاهیم و معانی آیاتی که تلاوت می کنند، داشته باشند.

 

وی توضیح داد: قاریان قرآن وقتی نسبت به مفاهیم و معانی آیات قرآن مطالعه دارند و تدبر می کنند می توانند با انتخاب لحن مناسب تلاوت، در شنونده اثرگذارتر باشند و مخاطب را به تلاوت قرآن و درک مفاهیم والای قرآنی جذب کنند.

 

مدیر طرح ملی تلاوت با اشاره به دستاوردهای انس با قرآن کریم در زندگی فردی و اجتماعی، تصریح کرد: قرآن کتاب انسان ساز است که با تدبر در آن و درک صحیح از دستورات الهی به سعادت خواهیم رسید.

 

گفتنی است، حامد شاکرنژاد، حافظ و قاری بین‌المللی قرآن، مدیر طرح ملی تلاوت، مبلغ قرآنی کشورهای مختلف اسلامی و غربی است و هم اکنون میزبان برنامه تلویزیونی محفل است.

 

پدر وی، محمد شاکرنژاد و همچنین برادر بزرگتر او حمید شاکرنژاد، از قاریان مطرح قرآن به‌شمار می‌آید و موفق به کسب عنوان نخست رشته قرائت تحقیق، در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران شده‌است. وی با فن اختلاف قرائات آشناست و در تلاوت‌های مجلسی خویش قرآن را با روایت‌های چندگانه قرائت می‌کند. شاکرنژاد در گذشته پیرو سبک مصطفی اسماعیل بوده‌ است، ولی هم اکنون سبک مستقل خود که تلفیقی از سبک قاریان بزرگ مصری است را دارد.

 

تلاوت‌های وی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و رسانه‌های کشورهای اروپایی و آفریقایی و آسیایی پخش می‌شود.

کد خبر 1261314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha