ضرورت تکریم و حفظ حرمت پیشکسوتان هنر انقلاب

شهباز گهروئی، هنرمندان و پیشکسوتان هنر و ادبیات انقلاب را سرمایه‌های انقلاب دانست و گفت: در فرهنگ غنی ایرانی تكریم، حفظ حرمت و عزت پیشكسوتان به‌عنوان یک ارزش همواره مورد تاكید قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، به مناسبت فرارسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی رئیس حوزه هنری خوزستان به همراه جمعی از هنرمندان با ابراهیم سنایی هنرمند و شاعر انقلاب اسلامی در خوزستان دیدار کردند.

 

محمد شهباز گهروئی، در این دیدار با تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی، هنرمندان و پیشکسوتان هنر و ادبیات انقلاب را سرمایه‌های انقلاب دانست و اظهار کرد: هنرمندان پیشکسوت، دارای تجربه‌های بسیار ارزشمندی هستند لذا ضروری است که ما میراث‌دار و قدردان این سرمایه‌های ثمین و ارزشمند باشیم.

 

رئیس حوزه هنری خوزستان، با بیان اینكه در فرهنگ غنی ایرانی تكریم، حفظ حرمت و عزت پیشكسوتان به‌عنوان یک ارزش همواره مورد تاكید قرار گرفته است، افزود: حوزه‌ هنری خوزستان ضمن قدردانی از زحمات همه هنرمندان باتجربه، به منظور ترویج و گسترش فرهنگ تكریم از پیشکسوتان هنرمند تقدیر می‌کند.

 

وی ابراز امیدواری کرد: هنرمندان جوان و تازه نفس استان خوزستان از تجربیات ارزشمند پیشکسوتان به نیکی بهره‌مند شوند.

 

شهباز گهروئی، در بخش دیگری از سخنان خود بر هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی تاکید کرد و ادامه داد: باید هر سازمانی متناسب با رسالت و وظیفه‌ای که بر عهده دارد فعالیت کند و تقسیم کاری بین این نهادها صورت گیرد تا از موازی‌کاری در این خصوص جلوگیری شود‌.

 

ابراهیم سنایی، نیز در این دیدار، پیشکسوتان را تاریخ زنده فرهنگ و هنر استان خوزستان برشمرد و اذعان کرد: هر چند خود را پیشکسوت شعر نمیدانم اما سُنت تکریم پیشکسوت اقدام بسیار پسندیده‌ای است. 

 

این شاعر و هنرمند پیشکسوت انقلابی، تصریح کرد: متأسفانه برخی شاعران نسل امروز نسبت به بزرگترها کم‌توجه هستند در حالی که نباید این گونه باشد و ما باید با برگزاری این نشست‌ها ضرورت احترام به پیشکسوتان را به نسل جوان یاد بدهیم‌.

 

به گفته وی، بدون تردید زمانی که بزرگان ما تکریم شوند، این حرمت و احترام به کل جامعه سرایت داده خواهد شد.

 

کد خبر 1261477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha