نمایشگاه قرآن در دوره‌های آتی توجه ویژه‌تری به بخش بین‌الملل داشته باشد

حجت‌الاسلام رضایی‌اصفهانی با تأکید بر ضرورت توجه ویژه‌تر به بخش بین‌الملل در نمایشگاه قرآن، گفت: باید سازماندهی‌های جدید برای برگزاری نمایشگاه قرآن انجام و دوره‌های پیشین نمایشگاه قرآن آسیب شناسی شود.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدعلی رضایی اصفهانی» با حضور در بخش نهادها و موسسات دولتی سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و در غرفه خبرگزاری شبستان گفت: پس از چند سال ایجاد وقفه در برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن به دلیل وجود کرونا، امسال هم نمایشگاه گسترده ای برگزار شده است و هم مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

 

مدیر مجتمع عالی قرآن و حدیث جامعة المصطفی(ص) افزود: باید سازماندهی های جدیدی برای برگزاری نمایشگاه قرآن انجام و دوره های پیشین نمایشگاه قرآن آسیب شناسی شود.

 

مسئول قرآن پژوهی حوزه علمیه قم تصریح کرد: بخش بین الملل سی امین نمایشگاه قرآن کریم مظلوم واقع شده است امیدواریم در سال آینده جانمایی مناسبی برای این بخش از نمایشگاه انجام و به گونه ای تدبیر شود که بازدیدکنندگان از برکات و دستاوردهای بخش بین الملل محروم نشوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی با بیان اینکه جامع المصطفی (ص) و مرکز تخصصی امام علی (ع) در بخش بین الملل سی امین نمایشگاه قرآن کریم حضور دارند، گفت: سه ترجمه جدید قرآن به زبان های روسی، ترکی استانبولی و تاجیکی توسط مجتمع عالی قرآن و حدیث جامع المصطفی (ص) در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ارائه شده است.

 

این مفسر و مترجم قرآن کریم با بیان اینکه مجتمع عالی قرآن و حدیث بزرگترین مجتمع قرآنی جهان اسلام است، ابراز کرد: طلابی از ۵۲ ملیتی در 20 رشته و گرایش در مجتمع عالی قرآن و حدیث تحصیل می کنند.

 

وی با اشاره به راه اندازی بخش مشاوره قرآن بنیان در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: بسیاری از طلبه هایی که در بحث قرآن و روانشناسی تحصیل کرده اند در این بخش به ارائه مشاوره پرداخته اند که با استقبال خوبی مواجه شده است بنابراین باید به صورت گسترده خدمات آنها به مردم معرفی شود تا بدانند چه بهره های جدیدی می توان از قرآن داشت.

 

 

کد خبر 1261516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha