کودکان و نوجوانان با فعالیت های فرهنگی سین سلامتی را پاس داشتند

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: به مناسبت فرا رسیدن بهار طبیعت، کودکان و نوجوانان این شهرستان با انجام فعالیت های فرهنگی هنری از جمله نقاشی، کاشت نهال، حفظ محیط زیست و ورزش سین سلامتی را پاس داشتند.

محمدرضا حیدری- سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: کودکان و نوجوانان روستای حسین آباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان با انجام فعالیت های فرهنگی و هنری به اهمیت سلامتی اشاره کرده و سین سلامتی را پاس داشتند.

 

وی خاطرنشان کرد: این برنامه که به همت واحد بهداشت روان مرکز بهداشت و با حضور مسئولان آموزشگاه هنری داستان یک شهر، مسئول کتابخانه چشمه قشلاق، معلم و دانش آموزان مدرسه حضرت زینب(س) روستا برگزار شد، کودکان و نوجوانان با خود مراقبتی از سلامت جسم و روان آشنا شدند و عهد بستند آیین ها و سنت ها را پاس بدارند تا به سلامت روان خود و جامعه کمک کنند.

 

حیدری با اشاره به هفته سلامت در اردیبهشت ماه عنوان کرد: سلامتی ما با سلامت محیط اطراف ما و محیط زندگی ما ارتباط تنگاتنگی دارد و همچنین رفتار و عملکرد خود ما صرفاً مربوط به خودمان نیست و بدون شک بر پیرامون ما تأثیر می‌گذارد.

 

 سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان بیان کرد: در امر فرهنگ سازی اولین و تأثیر گذار ترین سازمان و نهاد دولتی، آموزش و پرورش است که ورود می‌کند و در حقیقت این ارگان ماهیت فرهنگ سازی، تربیت و آماده کردن دانش آموزان و نسل آینده جامعه را دارد.

 

حیدری اضافه کرد: اهمیت سلامتی با نوع تغذیه صحیح، غذا، ورزش، پیاده روی و سایر فعالیت ها باید از دوران کودکی برای فرزندان آموزش داده شود تا تضمین کننده آینده آنان باشد.

 

 

کد خبر 1261550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha