«رعایت عفت، پاکدامنی و حجاب» مهمترین مطالبه امیرمومنان(ع) از بانوان

حجت الاسلام کمیلی با بیان اینکه رعایت عفت، پاکدامنی و حجاب، مهمترین درخواست امیرمومنان(ع) از مردم به ویژه بانوان است، گفت: زن می تواند با رعایت حجاب یکی از مهمترین درس ها را از زندگی حضرت علی(ع) دریافت کند.

حجت الاسلام حسین کمیلی-مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: وقتی انسان خُطبه مُتّقین یا خطبه هَمّام در نهج البلاغه را نگاه می کند با ویژگی ها و فضائل مومنین آشنا می شود.

 

وی ادامه داد: این خطبه، خطاب به زنان و مردان مومن است و در این خطبه آمده که زن در جامعه باید از گفتار درست برخوردار باشد و حجاب در این گفتار دیده شود و به سوی معنویت سوق دهد.

 

حجت الاسلام کمیلی به اعتدال در پوشش در کلام امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و گفت: در خطبه متقین به اعتدال در پوشش اشاره شده است به گونه ای که لباس نباید لباس شُهرت باشد و متاسفانه در جامعه این نوع پوشش مشاهده می شود.

 

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: اجتناب از نگاه کردن به حرام از ویژگی های مومنین در این خطبه است و نباید مومن به سمت حرام برود و باید خود را حفظ کند و زمینه لغزش دیگران را نباید فراهم کنیم.

 

حجت الاسلام کمیلی عنوان داشت: تسلیم در برابر رضایت خداوند از دیگر ویژگی های مومنین بر اساس خطبه حضرت علی(ع) محسوب می شود و اگر زن تسلیم در برابر رضایت خداوند باشد احکام پیرامون حجاب را سرلوحه کار خود قرار می دهد.

 

وی با تاکید بر اینکه عفت و پاکدامنی یکی از مهم ترین درخواست های حضرت علی(ع) از مردم است، افزود: هم عفت زن و هم عفت مرد را مدنظر دارند و هم مرد و هم زن باید حجاب خود را حفظ کنند و پاکدامن باشند و هر دو باید از حرام دوری کنند لذا یکی از مهم ترین مقوله هایی که در دین مطرح شده بحث عفت و پاکدامنی است.

 

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی بیان کرد: باید خود را موظف بدانیم که در برابر امر پروردگار تسلیم باشیم و باید عفت و پاکدامنی در زندگیمان موج بزند و برای بهره مند شدن از نعمات اخروی باید به پاکدامنی توجه کنیم.

 

حجت الاسلام کمیلی با اشاره به اینکه بدون حجاب نمی توان عفت و پاکدامنی داشت، ادامه داد: زن می تواند با رعایت حجاب یکی از مهم ترین درس ها را از زندگی حضرت علی(ع) دریافت کند و یکی از مهم ترین خدمت ها را به دین و رشادت های امیرالمومنین و شهدا داشته باشد.

 

وی در ادامه عنوان داشت: امیدواریم هم زنان و هم مردان به رعایت تقوا و عفت و پاکدامنی بپردازند و در تمام نهج البلاغه حضرت علی (ع) به این موضوع اشاره شده است.

 

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با بیان اینکه امام علی(ع) بسیار مقید به رعایت حجاب با تمام شئون آن بوده است، گفت: در مسئله حجاب از دیدگاه امیرالمؤمنین اول باید مردان با غیرت باشند و تا جلوی بی حجابی زن را بگیرند و یکی از مشکلات اصلی جامعه ما هم بی خیالی و بی غیرتی مردان است که زن را وادار به حجاب نمی کند.

 

کد خبر 1261571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha