وحدت بین مذاهب، خمیرمایه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است

ماموستا مرادی گفت: وحدت بین مذاهب اسلامی، خمیرمایه و جوهر‌ه‌ی انسجام‌بخشی به جبهه‌ اسلام ناب و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی به شمار می‌رود و این مهم تنها نسخه‌ شفابخش برای التیام دردهای پیکر زخم‌آلود امت اسلام در فضای غبارآلود کنونی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، ماموستا جلال مرادی امام جمعه شهرستان دیواندره اظهار کرد: وحدت بین مذاهب اسلامی، خمیرمایه و جوهر‌ه‌ی انسجام‌بخشی به جبهه‌ اسلام ناب و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی بوده و تنها نسخه‌ شفابخش برای التیام دردهای پیکر زخم‌آلود امت اسلام در فضای غبارآلود کنونی است.

 

وی با بیان اینکه وحدت امت اسلامی از دیرباز، آرمان مصلحان صادق و پیشگامان دلسوز امت اسلامی است، افزود: امت اسلامی برای تحقق وحدت مجاهدت‌های فراوان در عرصه‌های مختلف انجام داده‌اند و در این راه جان خود را نیز ایثار می‌کنند.

 

امام جمعه شهرستان دیواندره، عنوان کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری وحدت نه امری تاکتیکی و استراتژی، بلکه یک اصل اسلامی است.

 

ماموستا مرادی با بیان اینکه تنها نسخه شفا بخش برای علاج دردهای جهان اسلام وحدت است، اضافه کرد: معظم‌له، در این زمینه می‌فرمایند: «نباید به وحدت به چشم تاکتیک نگاه کرد وحدت یک اصل اسلامى است، و در کلام دیگری فرمودند: «وحدت بین مسلمین، به صد دلیل واجب، و به صد دلیل ممکن است».

 

وی اضافه کرد: این بیان معظم‌له، علاوه بر تبیین حقیقت وحدت و خاستگاه دینی آن، پاسخ به آن دسته دیدگاه‌هایی است که وحدت را یک امر صرفاً تاکتیکی یا استراتژیکی قلمداد می‌کنند لذا ایشان وحدت را از واجبات و ضروریات دین مبین اسلام معرفی کرده‌اند.

 

وی یادآور شد: رهبر انقلاب اسلامی معانی متعددی برای وحدت بیان کرده‌اند، از آن جمله می‌توان به این که وحدت یعنی مقابله با دشمن و همدلی با همدیگر، تکیه بر مشترکات، همکاری فِرَق مسلمین با همدیگر و عدم معارضه و مضاده آن‌ها با هم، احساس برادری، نفی تنازع نه نفی اثبات عقیده، یکدلی عاطفی و سیاسی در مقابل دشمن اشاره کرد.

 

امام جمعه شهرستان دیواندره، اذعان کرد: در منظومه‌ فکری معظم‌له در زمینه وحدت به‌طور مکرر برضروری بودن تحقق اتحاد بین مذاهب اسلامی تأکید و از تفرقه و فرقه‌گرایی به عنوان سهم مهلک امت اسلامی یاد شده است که می‌توان به مواردی همچون وحدت یک اصل اسلامی و قرآنی، شرط اصلى اعلاى کلمه‌ اسلام، فریضه‌ای شرعی و عقلی و مقدس، زمینه‌ساز همه‌ی کار‌های نیک، رمز پیروزی و اقتدار امت اسلامی و بزرگ‌ترین پیام سیاسی اسلام از جمله ضرورت‌های تاکید شده در کلام ایشان است.

 

ماموستا مرادی تصریح کرد: وحدت یک امر مسلم است که از دیدگاه و منطق حضرت هارون نبی(ع) به عنوان شرع من قبلنا تا به امروز یک شعور و تکلیف مشترک ادیان بوده و هست پس باید به مخالفین این تکلیف گفت از نظر رهبرمعظم انقلاب هر حلقومی که صدای تفرقه از آن بیرون آید حلقوم شیطانی است و توهین به مقدسات اهل سنت و خلفاء راشدین حرام شرعی است.

 

وی خاطرنشان کرد: ما اهل سنت و جماعت هیچ اهل قبله‌ای را تکفیر نمی‌کنیم و بدین شیوه راه از چاه می‌توانیم جدا کنیم تا امت اسلام فریب هرسرابی نخورند.

 

امام جمعه دائم شهرستان دیواندره از عموم مردم عزیز جهت تحکیم وحدت کلمه و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، درخواست کرد در راهپیمای روز قدس شرکت کنند و با حضور گرم خود، انزجار قلبی و عملی را از رژیم‌ جعلی اسرائیل به منصه ظهور برسانند.

 

کد خبر 1261677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha