هنرمندان با هنر خود می‌توانند صدای مردم فلسطین را به گوش جهان برسانند

خوشنویس جوان سریلانکایی در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: فلسطینی‌ها سالهاست که از سوی اسرائیل تحت فشار قرار دارند و کاری که از دست ما هنرمندان برمی‌آید این است که با هنر خود صدای آنها را به گوش همه مردم جهان برسانیم.

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام: «محمد عزیم»، هنر‌مند جوان سریلانکایی و مسئول غرفه سریلانکا در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار جهان اسلام گفت: من با خوشنویسی تلاشم براین است که کتاب آسمانی قرآن را به تمام مردم کشورم و همینطور به بقیه کشور‌ها معرفی کنم.

 

وی افزود: به نظرم هنر در تمام نقاط دنیا به گونه ای زبان اصلی بین ملیت‌های مختلف است و همه مردمان جهان می‌توانند با هنرشان با هم صحبت کنند. آنها بدون اینکه حتی یکدیگر را بشناسند، انرژی و ایده‌های خود را با هم به اشتراک می‌گذارند.

 

«محمد عزیم» گفت: به معنای دقیق‌تر می‌توان گفت هنر با اینکه انسان نیست و صحبت نمی‌کند اما هر فردی با هر دیدگاهی به آن نگاه می‌کند، متوجه منظور و مقصود خالق آن اثر می‌شود و این همان لحظه ای است که هنر تاثیر خود را می‌گذارد.

 

این هنرمند سریلانکایی همچنین تاکید کرد که هنر می‌تواند صدای همه ملت‌ها به ویژه مردمی باشد که تحت فشار و ظلم هستند.

 

او به طور ویژه در مورد مردم فلسطین صحبت کرد و گفت: فلسطینی‌ها سالهاست که از سوی اسرائیل تحت فشار قرار دارند و کاری که از دست ما هنرمندان برای آنها برمی‌آید این است که با هنر خود صدایشان را به گوش همه مردم جهان برسانیم.

 

مسئول غرفه سریلانکا در ادامه در مورد وضعیت مسلمانان در کشورش گفت: اکثریت کشور من را بودایی‌ها تشکیل می‌دهند و مسلمانان درصد محدودی هستند.متاسفانه در کشور من نبود امکاناتی مانند کلاس های آموزش قرآن و عدم دسترسی به کتاب‌های اسلامی بسیار زیاد دیده می‌شود و من خودم با اینکه اطلاعات کمی در مورد خط عربی و همینطورخوشنویسی این خط داشتم اما با استفاده از برنامه‌های فضای مجازی و اطلاعات اینترنتی توانستم این هنر را یاد بگیرم.

 

وی افزود: خداوند همه انسان‌‌ها را با توانایی‌های درونی خاص خودشان آفریده است،اما ما معمولا تواناییهای خود را به خوبی پیدا نمی‌کنیم و از آنها استفاده نمی‌کنیم؛ با این وجود من تصمیم گرفتم که توانایی خود را پیدا کنم و آن را در زمینه خوشنویسی قرآن یافتم و به نظرم به نتیجه درستی رسیده‌ام.

 

این هنرمند جوان سریلانکایی در مورد شعار نمایشگاه امسال (می‌خوانمت) گفت: همه انسان ها باید قرآن را بخوانند، زیرا ما وقتی قرآن می‌خوانیم آرامش می‌گیریم و به نظرم منظور شعر این است که ما به ازای گرفتن آرامش بیشتر و معنویت الهی قرآن را می‌خوانیم تا از دروس آن پند بگیریم در واقع قرآن نه فقط یک کتاب کامل دینی بلکه یک کتاب کامل برای زندگی است و من هم بخاطر اینکه بتوانم این آموزه‌های الهی را به بقیه انتقال بدهم،خوشنویسی می‌کنم تا بتوانم مقداری در این امر شریک باشم .

 

وی همچنین از سازمان فرهنگی ایران در سریلانکا به خاطر اینکه او را به این نمایشگاه دعوت کرده است،تشکر کرد و گفت: تشکر می‌کنم که این فرصت بزرگ را به من دادند که بتوانم کارهای خودم را به عنوان یک خوشنویس به سایر مردم معرفی کنم .

 

محمد عزیم گفت: این اولین بار است که من به ایران سفر می‌کنم و واقعا کشور ایران فرهنگ و مردم دوست‌داشتنی و مهربان دارد. من از اینکه در کنار این تعداد هنرمند از کشو‌رهای مختلف بودم لذت بردم،زیرا خیلی چیزها از بزرگان خوشنویسی که درکنارم بودند،یاد گرفتم.

 

خوشنویس سریلانکایی گفت: ایران خودش به تنهایی مهد تبلیغ فرهنگ اسلام است و بسیاری از هنرمندان را در خودش جای داده است و این یکی از افتخارات من است که توانستم در این نمایشگاه در ایران شرکت کنم.

 

هنر‌مند جوان خوشنویس سریلانکایی و مسئول غرفه سریلانکا در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در پایان گفت: به نظر من نمایشگاه امسال یک ایده فوق العاده بود و می‌توان گفت در زمینه خوشنویسی واقعا شکوفا عمل کرد.

کد خبر 1261696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha