نیمی از پرونده های قتل استان اصفهان منجر به گذشت شد

رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: سال گذشته با تلاش و همت گروه های مختلف مردمی و حمایت رئیس دستگاه قضا، نیمی از پرونده های قتل این استان منجر به صلح و سازش شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام اسدالله جعفری روز روزپنجشنبه(22 فروردین) در گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان اصفهان اظهارداشت: در سفر رئیس قوه قضاییه به این استان موضوع صلح و سازش پرونده های قتل مطرح و نیمی از آن ها منجر به صلح شد.

رئیس کل دادگستری اصفهان افزود: اولیا دم از حق قصاص خود گذشتند که در این مسیر بسیاری کمک و مشارکت دادند تا این امر محقق شود.

 

وی با اشاره به پرونده های قتل در استان اصفهان گفت: 80 درصد این پرونده ها به دلیل نزاع بوده که با وجود آلات قتل مثل جسم سخت، این اتفاق رقم خورده و منجر به این وقایع خشمناک و فوت فرد شده است.

حجت الاسلام جعفری کمک به صلح و سازش در پرونده ها را عامل آزادی افراد دانست و تصریح کرد: آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اتفاق مهمی است که به دست شهید لاجوردی با تشکیل ستاد دیه بنیان گذاشته شد.

 

وی ادامه داد: استان اصفهان همت و اراده خوبی در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد دارد که سال گذشته 815 زندانی این دسته از پرونده ها با 452 میلیارد تومان بدهی آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه از اول ماه مبارک رمضان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد آغاز شده، خاطرنشان کرد: تاکنون مردم این استان 350 میلیارد ریال کمک کرده اند.

 

وی اضافه کرد: جشن های گلریزان در شهرستان های استان اصفهان در حال برگزاری بوده و سعی شده امسال 20 درصد مشارکت مردمی نسبت به سال قبل افزایش یابد.

 

به گفته حجت الاسلام جعفری، کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد پس از ماه مبارک رمضان هم ادامه دارد و با همت و اراده خیرین و عموم مردم شاهد گره گشایی از این مددجویان و همچنین کمک به خانواده زندانیان خواهیم بود.

وی همچنین به افزایش بدهی زندانیان پس از حبس در زندان اشاره کرد و گفت: این موضوع به دلیل تاخیر و تادیه اسناد مالی بود که متناسب با میزان تورم حساب می شود.

 

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: این موضوع شرایط را برای زندانیان سخت می کند که نیاز به اصلاحات قانون به ویژه قوانین بانکی است.

کد خبر 1261699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha