مشارکت ۶ هزار و ۵۰۰ مبلغ در طرح تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی

حجت‌الاسلام غفاری با اشاره به اهتمام معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه به فعالیت‌های قرآنی، گفت: همسو با تحقق مطالبه رهبری برای تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی، شش هزار و ۵۰۰ مبلغ به مساجد سراسر کشور اعزام شده‌اند.

حجت الاسلام «اسدالله غفاری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اهتمام معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه کشور برای تحقق شعار «هر مسجد، یک پایگاه قرآنی»، اظهار کرد: در این راستا شش هزار و ۵۰۰ مبلغ توسط این معاونت به سراسر کشور و به مناطق عشایری و روستایی اعزام شده اند و تلاش بر آن است که فعالیت هایشان مسجدمحور باشد.

 

مدیر طرح هجرت معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با اشاره به اجرای طرح «ثقلین» توسط این معاونت، بیان کرد: در قالب این طرح هم که قریب ۱۰ سال است، اجرا می شود، هر مسجد باید پایگاه قرآنی باشد که اکنون چهار هزار و ۶۵۰ مبلغ برای این طرح فعال شده اند.

 

وی با اشاره به برنامه های قرآنی که در قالب این طرح اجرا می شود، ابراز کرد: روخوانی، روان خوانی قرآن کریم و تفسیر معارف اهل بیت(ع) از محورهای مورد توجه در این طرح است.

 

 مدیر طرح هجرت معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با اشاره تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اهتمام مساجد به فعالیت های قرآنی، خاطرنشان کرد: مساجد از صدر اسلام تاکنون پایگاه قرآن بوده اند، اما در مقطعی مساجد از وظیفه اصلی خود غافل شدند، به همین جهت رهبری این ضرورت را احساس کردند که توسعه فعالیت های قرآنی و تشکیل حلقه های آموزش کلام الهی باید مورد اهتمام مساجد باشد.

 

 

کد خبر 1261707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha