راه برون رفت از جنک ترکیبی استقامت در مسیر ولایت است

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: تنها راه نجات مومنان ولایت است. دنیا پر از امتحان و سختی است، تنها کسانی از این امتحان و سختی نجات پیدا می‌کنند که دست خود را در دست ولایت قرار دهند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی ماندگاری به مناسبت شب ۲۳ ماه رمضان در مصلی تهران به سخنرانی پرداخت و گفت: شب قدر شبی است که همه برکات آن معادل هزار ماه تقریباً ۸۰ سال یعنی یک عمر است. امشب به محبت، صدقه، عبادت و توسل مشغول باشید که مورد آمرزش الهی قرار بگیرید.

 

 

وی افزود: خدایا مولایی کریم‌تر از تو نیست که بر بنده‌ای پست همچون من صبر می‌کند با اینکه وضعیت مرا می‌داند و خبر دارد مرا در این مهمانی و ضیافت دعوت کرده است. خداوند در آیه ۲۲ سوره نور توصیه کرده است که مومنین و مومنات یکدیگر را ببخشند. با این امر خداوند می‌خواهد دل شما را از نور، رحمت و برکت پر کند.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با استناد به آیه ۱۵۹ آل عمران، اظهار کرد: خداوند خطاب به پیامبر می‌فرماید پیروان تو معصوم نیستند بنابراین با گناه به خود ظلم می‌کنند از تو می خواهند که برای آنها استغفار کنی آنها را رد نکن. فرزندان حضرت یعقوب(ع)، حضرت یوسف(ع) را در چاه انداختند سپس او را فروختند، بنابراین گناه کردند. پس از آن از یعقوب خواستند که آنها را ببخشد حضرت یعقوب گفت شب جمعه من برای شما دعا می‌کنم. ما یوسف حضرت زهرا(س) را در چاه غیبت انداختیم و به بهای گناه فروختیم، پیامبر(ص) و امیرمومنان امام علی(ع) پدران ما هستند از آنها بخواهیم که خداوند گناهان ما را ببخشد.

 

 

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام حسین(ع) شب عاشورا از سپاه دشمن مهلت خواستند که نماز و قرآن تلاوت بخوانند چراکه این دو را خیلی دوست داشتند، گویا امام حسین (ع) در شب عاشورا می‌خواستند دعا کنند که حر توبه کرده و برگردد. امشب ما هم از امام زمان(عج) بخواهیم که دعا کند ما نیز توبه کنیم و برگردیم.

 

 

وی بیان کرد: شیاطین و خداوند هر دو به ما وعده می‌دهند. برخی از ما فریب وعده شیاطین را می خوریم اما برخی فریب شیاطین را نمی‌خورند و در گروه حزب الله قرار می‌گیرند. شیطان در روز قیامت می‌گویند هرچه خدا و ولی خدا وعده داده بودند راست بود هر چه ما وعده داده بودیم دروغ بود. شیاطین به گناهکاران می گویند ما شما را صرفاً دعوت کردیم و مجبور نکردیم که گناه کنید زیرا می‌توانستید انجام ندهید.

 

هدایت، نجات از فریب دنیا و عاقبت به‌خیری سه نیاز انسان 

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه ما سه نیاز داریم، ابراز کرد: نیاز اول ما هدایت، نیاز دوم نجات از فریب دنیا و نیاز سوم عاقبت به‌خیری در دنیا و آخرت است. خداوند می فرماید من این سه نیاز را به سه شرط تضمین می‌کنم، هرکس هدایت می‌خواهد باید آن را از خداوند بخواهد. اگر جوانان ما می‌خواهند در همه ابعاد قوی شوند باید در مسیر هدایت الهی باشند، انسان در کنار خداوند قوی می‌شود. نمونه آن حاج قاسم سلیمانی است که راه هدایت را از خدا گرفت و چنان قوی شد که دشمن از او می‌ترسید.

 

 

این استاد حوزه علمیه با استناد به آیه ۶ سوره حجرات، گفت: خداوند می‌فرماید آدرس مسیر هدایت را از من بخواهید مبادا از دشمنان بخواهید که شما را در مسیر جهالت قرار بدهند. ای جوانان آدرس ازدواج درست، مدیریت، سیاست و اقتصاد همه را از خداوند بگیرید. رهبر معظم انقلاب سالهاست که آدرس پیروزی در مسئله اقتصاد را به ما می‌دهند اگر ما گوش فرا می‌دادیم امروز موفق شده بودیم.

 

 

وی ادامه داد: خداوند می‌فرماید اگر دشمنان حتی سخن راست هم گفتند آن را قبول نکنید چرکه آنها دنبال فریب شما هستند هدایت را از من بخواهید امروز دشمن فضای مجازی را قتلگاه جوانان ما قرار داده چرا که آنها را با شیوه‌های مختلف فریب می‌دهد تا جایی که جای شهید جلاد و حق و باطل را عوض کرده و حتی اهل بیت(ع) را هم قاتل جلوه می‌دهد. جوانان هرچه می‌خواهید از کتاب خدا قرآن، ولی خدا و علما بپرسید و سراغ دشمنان نروید چرا که آنها شما را گمراه می‌کنند. سال گذشته دشمنان با هزاران دروغ جوانان ما را فریب دادند.

 

معبر نجات انسان در دنیا

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه هرکس می‌خواهد در این دنیا نجات پیدا کند معبر نجات او تنها صراط مستقیم یعنی محمد و آل محمد است، گفت: طبق آیات قرآن کریم انبیا، امامان، شهدا و علماء صالح جزوه نجات‌یافتگان هستند. تنها راه نجات شما مومنان ولایت است. دنیا پر از امتحان و سختی است، تنها کسانی از این امتحان و سختی نجات پیدا می‌کنند که دست خود را در دست ولایت قرار دهند. امام صادق(ع) فرمودند هرکس از ولایت ما رویگردان شود زندگی او با سختی مواجه می‌شود.

 

 

این استاد اخلاق با بیان اینکه اگر در مسیر هدایت عاقبت به خیری می‌خواهید باید استقامت کنید، عنوان کرد: پیامبر(ص) بر سختی‌های شعب ابوطالب و جنگ احد استقامت کردند. پس از پیامبر امت در رابطه با غدیرخم استقامت نکردند که خلافت امیرمومنان غصب شد. مردم ما برای نابودی شاه، صدام، داعش و منافقین استقامت کردند که پیروز شدند، در جنگ اقتصادی و جنگ ترکیبی هم باید اقامه استقامت کنند که به پیروزی دست یابند. شرایط سخت است اما استقامت ما را به نتیجه می‌رساند.

 

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در برخی موارد به دین مراجعه نکردیم که دچار مشکل شدیم. شب قدر برای تطهیر گذشته و تدبیر آینده ما است. اگر همه دنیا بر ولایت امیرمومنان امام علی(ع) باقی می‌ماندند هیچ حقی ضایع و هیچ گناهی انجام نمی‌شد. اگر امروز حقوق فلسطینی‌ها ضایع می‌شود به این دلیل است که به سخنان ولایت گوش فرا ندادند. از ولایت جدا نشویم و استقامت کنیم که به یاری خداوند، انقلاب اسلامی به ظهور متصل شود زیرا خداوند فرموده استقامت کنید من دشمنان شما را نابود می‌کنم و شما را یاری می‌دهم.

 

کد خبر 1261782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha