عدم حمایت دولت از حرفه قلم زنی/ هنرمندان جذب کشورهای حاشیه خلیج فارس می شوند

میرفخرایی با انتقاد از عدم حمایت دولت از حرفه قلم زنی گفت: متاسفانه با توجه به امکاناتی که کشورهای حاشیه خلیج فارس برای هنرمندان قلم زن ما فراهم می کنند بسیاری از آنها به این کشورها مهاجرت کردند.

 «سید مصطفی میر فخرایی»، مسئول غرفه قلم زنی در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش هنر در ترویج فرهنگ قرآن در جامعه گفت: اگر امروز در مورد افتخارات ۴ هزار سال پیش کشورمان صحبت می کنیم همه اینها به وسیله هنر به ما منتقل شده است لذا ماندگاری فرهنگ ما در گرو هنر ماست بنابراین هنر باید زبان، ابزار و بازوی فرهنگ باشد.

 

میر فخرایی با اشاره به آثار و برکات فعالیت های قرآنی در زندگیش اظهار کرد: فعالیت هاي قرآنی برکات معنوی زیادی در زندگیم داشت ضمن اینکه یک آرامش روحي و رواني خاصی در حین قلم زنی آیات الهی وجودم را احاطه می کند.

 

وی در خصوص مشکلات و چالش های موجود در حوزه قلم زنی تصریح کرد: متاسفانه یک سری قوانین دست و پا گیر در حوزه کاری ما وجود دارد که مانع انجام فعالیت های ما می شود. ما نیازمند حمایت معنوی از سوی مسئولان هستیم، با توجه به اینکه محصولات قلم زنی خارج از قدرت خرید مردم است لذا دولت می بایست محصولات ما را خریداری کند و در موزه ها نگهداری نماید که متاسفانه چنین کاری نمی کند. بعضی از محصولات ما ۴ میلیارد تومان است که از عده خرید مردم خارج می باشد.

 

مسول غرفه قلم زنی افزود: متاسفانه به دلیل عدم حمایت دولت بسیاری از محصولات قلم زنی ما توسط کشورهای حاشیه خلیج فارس خریداری شده و در موزه های یشان به نام خودشان ثبت می شود.ضمن اینکه آنها با امکاناتی که در اختیار هنرمندان ما قرار می دهند بسیاری از هنرمندان کشورمان مهاجرت کرده و برای آنها قلم زنی می کنند.

 

وی ادامه داد: بسیار جای تاسف است که این هنر واخر ایرانی باید در کشورهای دیگر فرهنگ سازي شود. با وجود اینکه مشکلات موجود را بارها به مسولان انتقال دادیم ولی هیچ گونه توجهی ننمودند. میر فخرایی ابزار امیدواری کرد که مسولان بتوانند در راستای حمایت از هنرمندان از فرهنگ و هنر کشورمان صیانت کنند.

کد خبر 1261958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha